Skip to main content
فهرست مقالات

دستاورد التقاط (شیکاگو)

نویسنده:

(1 صفحه - از 111 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : شیکاگو، فیلم، دستاورد التقاط، نمایش صحنه‌ای پرزرق‌و‌برق موزیکال، موزیکال، دستاورد التقاط شیکاگو، بیننده، مد، شیوهء التقاطی فیلمهای جدید، نمایش، قطعه‌های، داستان، آواز، زنان، قالب، ظاهر، موزیکال مد روز، سینمای موزیکال، نمایشی فیلم، ملودراماتیک، شلوغ، سینمای التقاطی، قطعه‌های پرزرق‌و‌برق، مولن‌روژ و شیکاگو، نوعی موزیکال، قالب موزیکالش، فیلمهایی از جنس مولن‌روژ، قالب تلفیقی جنایی، داستان فیلم، صحنه‌ای فیلم

خلاصه ماشینی: "اما در شیوهء التقاطی‌ فیلمهای جدید(که شیکاگو در مقایسه با مولن‌ روژ،شکستی سخت‌تر در این زمینه محسوب‌ می‌شود)،این موضوع به وضوح،نادیده گرفته شده‌ است و در عمل،نقطهء تمرکز مشخصی برای درک‌ منطق حرکت دوربین و تدوین و پیگیری آن وجود ندارد. گو این که شیکاگو به رغم بهره بردن از طراحی مجلل و قطعه‌های فراوان و کاربرد نور و رنگ در سطحی وسیع و رعب‌انگیز،فیلمی‌ کسل‌کننده از کار درآمده است که شیوهء تلفیقی‌اش‌ نیز به جای گشودن راهی تازه برای ارتباط،به‌ مانعی سخت در جهت دیدار و درک دقیق آن‌چه‌ به نمایش درمی‌آید،تبدیل شده است. هرچند در سینمای امروز،این سرگردانی و پریشانی و اغتشاش به شکلی نهادینه خود را نمایانده است(چیزی که برای متقاعد کردن آکادمی‌ اسکار در زمینهء اعطای جوایزی چون چهره‌پردازی‌ و طراحی صحنه و لباس و دکور به فیلمهایی از جنس مولن‌روژ و شیکاگو،کافی به نظر می‌رسد)، اما اگر لایهء شلوغ و سطحی چنین فیلمهایی را کنار بزنیم و گول ظواهر را نخوریم،در پس این‌ نوع فیلم،چیزی جز خستگی،کسالت و بی‌خاصیتی‌ نخواهیم یافت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.