Skip to main content
فهرست مقالات

روی پرده: مصایب یک کارگردان از ژاپن برگشته/ کمال تبریزی کارگردان فرش باد

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، ژاپن، کارگردان، فیلمنامه، نقد سینما، ایران، کارگردان از ژاپن، تولید، آدمها، فضای بی‌برنامه‌گی تولید سینمای ایران، کار، فکر، فرهنگی، تولید سینمای ایران کار، فیلمبرداری، اتفاق، اجتماعی، کارگردان فرش باد، ارتباط، فرهنگ ایرانی، فیلمی سینمایی ارتباطی، نگاه، فضای فرهنگی ایران و ژاپن، روی پرده، سینمای ایران، ساخت فیلمی سینمایی، کارگردان فیلم، در ژاپن، سر صحنه، تولید فیلم به نفع فیلم

خلاصه ماشینی: "نقد سینما:و بر همین اساس یک شرکت ژاپنی تصمیم می‌گیرد با ساخت فیلمی سینمایی این ارتباط را بار دیگر ایجاد کند؟ دقیقا همینطور است. نقد سینما:و ظاهرا این اتفاق حتی در مرحله تولید و برای عوامل‌ ایرانی و ژاپنی رخ داده است؟ این ارتباط در مرحله تولید آنقدر قوی بود که پس از درگیر شدن بازیگر ژاپنی با فضا و فرهنگ ایرانی او پس از بازگشت به ژاپن همچنان از ویژگی‌های (تصویرتصویر) فرهنگی ایران به عنوان دلیل اصلی مطرح شدن سینمای کشورمان یاد می‌کند و مهمترین ویژگی ما را همدلی می‌داند. نقد سینما:نگارش فیلمنامه به صورت گروهی در این فیلم گر چه‌ به ضرورت شرایط تولید اتفاق افتاده ولی گویا نتایج چشمگیری به‌ همراه داشته است؟ اگر معنی گروه این باشد که بیش از یک نفر درباره موضوع فیلم فکر کرده‌اند،همینطور است که می‌گویید. این در حالی است که وقتی در سینمای ایران به مدیر تولید یا تهیه‌کننده می‌گوییم،100 نفر می‌خواهیم،آنها می‌گویند من 500 نفر آدم می‌ریزم و روز کار 10 نفر هم سر صحنه آماده‌ نمی‌شوند. نقد سینما:اتفاقی که همیشه پشت صحنه فیلمهای شما می‌افتد ارتباط بسیار صمیمی با تمام عوامل است و هر کس در مسیر تولید ایده خود را می‌دهد و حتی گاهی به نظر می‌رسد عنان از دست شما خارج شده و هر کس هر چه می‌گوید قبول می‌شود ولی در نهایت‌ می‌بینیم فیلم همان است که در فیلمنامه طراحی شده و کمال تبریزی‌ از اول می‌خواست بسازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.