خلاصه ماشینی:
"قطع به تصویر دوربین سلاح وابسته آبرگان:فلورز در کانون هدف نما و درست در همان لحظهء موقعیت قبلی قرار دارد:عملی که توسط شکست زمان حال در دو طرف یک محور،در فرآیند دکوپاژ و زمانسجی قطعهای میزانسن حاصل میشود.
و اما ری،که همسر کشیش را کشته است،آیا در آخر زمان روانهء جهنم خواهد شد؟او که با این عمل سبب فروپاشی یک خانواده و از دست رفتن ایمان یک کشیش شده است،چه پاسخی برای تبرئه خویش خواهد داشت؟ حقیقت چیست؟موجودات و انسانهای فضایی از کجا میآیند؟از چه جنسند و هدفشان چیست؟قصهء ورود سفینههای فضایی در آسمان زمین و طرح ایجاد ارتباط موجودات و انسانهای فضایی با انسهانهای زمینی شاید از دههء هفتاد به طور جدی ذهن آدمیان زمینی را به خود مشغول کرده است.
اما ورود و تهاجم انسانهای فضایی و ایجاد ایمان و باور و یقین از دست رفته در انسانی زمینی،چه سنخیتی میتواند با هم داشته باشد؟یک کشیش که به خاطر مرگ همسر خود از تمامی باورهای دینی،تبلیغ در کلیسا،شنیدن اعترافات و حتی خواند دعا اجتناب میورزد و آن را اتلاف وقت میداند، باید چگونه نشانههایی بیابد که این نشانهها او را دوباره به ایمان از دست رفتهاش بازگرداند؟بیشک ایجاد نشانهها او را دوباره به ایمان از دست رفتهاش بازگرداند؟بیشک ایجاد چنین فضاها و ساخت و پرداختن به قصههای علمی تخیلی که گاه در کتابهای علمی نیز بدان اشاره شده است، و ورود این تخیلات و فرضیههای علمی گونه در عرصهء هنر و سینما،میتواند دستآویزی باشد برای جلب تماشاگر و مخاطبان بیشتر و نوآوری در شیوههای تبلیغ برای مبلغان مذهبی و دینی."