خلاصه ماشینی:
"تمرین برای این قرارداد باعث شده است که رندی بدون (به تصویر صفحه مراجعه شود) ملاحظه با پدرش برخورد کند.
استفاده از ریتم صحنه شارون و دوگ(مادر و معلم هنر)یا برخورد پدر و پسری که نوشتهاید،مطالعه کنید و ببینید که آیا برای تاءثیر دراماتیک بیشتر میتوانید گفت و گو یا اعمالی را که مستعد تکرار باشند،بیافرینید یا نه؟احتمالا این جملات به عنوان جملهء پایانی صحنه عمل میکنند و برای تاءثیر عاطفی یا ایجاد طنز مجددا تکرار میشوند.
زندگینامهء شخصیتهای اصلی، جزئیات زمان و مکان،روابط خانوادگی یا حرفهای شخصیتها، پیشداستان،جنبههای تخصصی قانون،پزشکی،تبلیغ یا هزاران هزار حرفهای که فیلمنامه با آنها سر و کار دارد،ممکن است برای انتقال به تماشاگرانی مورد استفاده قرار گیرند که اکثرا کم حوصلهاند.
اما اگر این جزئیات، داستان را به پیش نراند یا در روند تفحص،ویژگیهای شخصیت شما را یاری ندهد،بهتر است آنها را برای«اسم بازی»ذخیره کنید.
با این کار، اکثر اوقات متوجه خواهید شد که جریان سیالی وجود ندارد یا خشکی خاصی در گفت و گوی خاصی وجود دارد که به راحتی قابل تصحیح است.
اگر در فیلمنامه گفت و گویی دارید که مخصوص متنی است غیر از آنچه پیش رو دارید،میتوانید خواننده یا هنر پیشه را با راهنمایی داخل پرانتز یا بر ترسیم خط در زیر جملهای که از نظر شما باید مؤکد شود،هدایت کنید.
گاهی منتهای شجاعت در این است که برای محافظت از دستمایه خویش هرکاری میتوانید انجام دهید بیآن که حق و حقوق آن را در اختیار شرکای صاحب قدرت اما لازم پروژه قرار دهید."