خلاصه ماشینی:
"این سر زنده بودن زمانی خوبتر میشود که شما بدانید هیچ منافاتی با قصه،شخصیتها و روند رویدادها ندارد،بلکه کاملا در یک ارتباط ارگانیکی حضور پیدا کرده و در واقع در جهت پنجرههای آشنایی محمد سیحونی متولد 1359 تهران دانشجوی سال سوم کارشناسی در رشتهء ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد،آغاز فعالیت هنری از سال 76 با نویسندگی و بازیگری تئاتر،ورود به عرصهء فیلم کوتاه با عناوین منشی صحنه،عکاس،دستیار کارگردان و...
مشک آبادیان در تدوین میتواند بهتر از این عمل کند،اما چون خودش کارگردان فیلم است شاید نمیتواند از پلانهایی که به زحمت آنها را ثبت کرده دل بکند.
زیباتر از آن شکلگیری این اتفاق به دست کسی است که این اثر را به عنوان پایاننامهء کلاسی خود ارائه کرده و خدا وکیلی کاری کرده کارستان.
بهزاد مولود قاببندیهای خوبی برای این فیلم بسته است و زوایای انتخابی در خلق فضای موردنظر بشدت تأثیرگذار عمل کرده است.
*رویای همیشگی این فیلم روایتی بسیار ساده از زندگی یک پیرمرد و پیرزن است یکنواختی با ظرافت تنیده شدهای یک مفهوم پیچیده از دلدادگی را در خود به همراه دارد.
اما متأسفانه این ارتباط با سازندگان فیلم کوتاه ساختارمند و نهادینه نشده و معمولا اهداف و تصمیمهای خوب در سرگردانی این ارتباط ناقص، عقیم شده و به کارهای بینتیجه و بیتأثیر ختم میشود.
شاید اگر مسئولین و متولیان در این خصوص اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان بدهند،بخت برگشتگانی که هنوز موفق به دریافت جایزههای خارجی نشدهاند،گره از بختشان گشوده شود و بفهمند که آیا بهتر است فیلم بسازند یا بروند دنبال کار دیگر..."