خلاصه ماشینی:
"«علی سرتیپی»اساسیترین مشکل اکران را عدمتبلیغات درست فیلمها میداند:«مشکل اصلی ما این است که از امکان تبلیغات درستی برخوردار نیستیم چون نهتنها فرصت چندانی برای پخش تیزرهای تلویزیونی نداریم،بلکه تبلیغ در ماهواره و حتی بیلبوردهای محیطی را نیز از دست دادهایم.
«غلام رضا فرجی»مسئول پخش فیلمهای حوزه هنری،جدا از مشکلات دیگر،حالوهووای فیلمها ار نیز عامل رکود فیلمها میداند:«فکر میکنم برای بررسی شرایط موجود،هیچیز بهتر از بررسی خود فیلمها نباشد،به این دلیل که معتقدم،اگر فیلم خودش فیلم خوبی باشد،در هر زمان و شرایطی به فروش موردنظر خود دست خواهد یافت.
ترکیب اکران عید فطر با فیلمهایی چون:«دستهای خالی»، «پسران آجری»،«خدا نزدیک است»،«در شهر خبری نیست7 هست»و«کلاغپر»تقریبا متنوع است.
خدا نزدیک است به کارگردانی«علی وزیریان»در رده آثار سینمای معناگرا قرار میگیرد که میتواند بهخوبی با مخاطب عام سینما هم ارتباط برقرار کند.
شاید برخیها معتقد باشند که فیلمهای به اکران درآمده عید فطر از کمبود ستارهها رنج میبرند و یکی از دلایل عدمموفقیت آنها همین ستارهها باشند."