خلاصه ماشینی:
"باوجود خارج شدن توتونچی از داستان از قسمت سیزدهم به بعد،کارگردان خود را چندان معطل کشته شدن توتونچی و فضای مربوط به آن نمیکند و حتی در جایجای سکانسهای عزاداری باز هم از روایت و جلو بردن داستان غافل نمیشوداین تمرکز در قضیهی تقابل شیرزاد و منصور آنچنان است که حتی داستان عاشقانهی«مینا»و«وحید»بهگونهیی کمرنگ روایت شده و شخصیتی مانند معشوقهی ابو الحسنی با حضور کوتاه اما قوی خود عامل مؤثری جهت ادامهی روند داستان میشود.
در مجموع باید گفت که سازندگان راه بیپایان به رغم بهره نبردن از داستانهای عامهپسند معمول که استفاده از آنها در بسیاری از مجموعههای تلویزیونی آپارتمانی تبدیل به نوعی قانون نانوشته شده است،توانستهاند از عهدهی ساخت یک مجموعهی موفق برآیند،هرچند تهیهکنندهی اثر نیز برای ساخت آن انعطاف زیادی از خود به خرج داده و زمان بسیاری را صرف بازنویسی فیلمنامهی اثر توسط کارگردان و گروه نویسدگان کرده است."