Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به مجموعه ی تلویزیونی اغماء: از ماورا و شیاطین ظفرمند

نویسنده:

(1 صفحه - از 84 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : اغما، ماورا و شیاطین ظفرمند، مجموعه‌ی تلویزیونی، فیلمنامه، دلهره، صدا و سیما، بیننده، ژانر دلهره و زیرشاخه‌های ماورایی، دوربین، آثار درخشان سینمای دلهره

خلاصه ماشینی:

"در پربیننده‌ترین اوقات‌ صدا و سیما،مجموعه‌ی تلویزیونی چون اغما پخش‌ می‌شود که به جرئت می‌توان ادعا کرد که برای 50 درصد از بینندگان پروپاقرصش مناسب نیست؛این‌ نوع آثار معمولا بدون‌علایم هشداردهنده برای‌ خانواده‌ها پخش می‌شوند و چنان‌که گفتیم،این‌ معضل بیش‌تر به ساختار دسته‌بندی صدا و سیما برمی‌گردد. اما در اثری چون اغما به دلیل ضعف فیلمنامه، موقعیت‌های هراس‌آور جز چند مورد انگشت‌شمار، بسیار پیش‌پاافتاده و کارتونی هستند؛بسته شدن‌ در خانه با اشاره‌ی الیاس یا گرفتن پس گردن‌ گربه و جلو آوردن دوربین،از تمهیداتی بوده که‌ اثر را به انیمیشن نزدیک می‌کنند. گرچه«سیروس مقدم»کوشیده است با تمهیدات‌ دوربینی،ضعف‌های فیلمنامه را در ارایه‌ی یک‌ اثر در ژانر دلهره بپوشاند،اما این ضعف در قسمت‌های میانی مجموعه که الیاس دست خود را برای بیننده به‌عنوان شیطان رو می‌کند،بسیار نمود می‌یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.