خلاصه ماشینی:
"و پس از همهء این مواردی که هرکس امروز میخواهد فیلمی به قول خودش با گرایش اجتماعی و نگاهی واقعبینانه(!)نسبت به جامعهء اطرافش داشته باشد،سکانسهایی از فیلم خود را به جانب آنها متمایل میکند.
شهبازی هوشمندانه از پرداخت تصاویری که به شکلی مستقیم بیانگر غایت نگاه خود در باب عاری بودن جامعه از معنویت و عدم حضور یک نظام فکری حاکم بر زندگی بشر است که علاوه بر پس زدن بیننده از مشاهدهء آن،نوعی سنگینی در حکم وزنهء نامتعادل اثر را نیز به همراه میآورد،طفره میرود.
به رغم این،فیلم آکنده از نشانههایی است که مخاطب را بهگونهای ناخودآگاه رهسپار دریافت آنها و درک این رموز خواهد نمود دو سکانس ویژه از این حیث حائز اهمیت است که علاوه بر ساختار مستحکم فیلمنامه،مبین پرداخت عالی شهبازی در مقام کارگردان اثر نیز هست.
و بواسطه تأکید بر آن در طی فصل معرفی آیدا،اندکاندک نقش مایههای پنهان فیلم آشکار میشود تا جایی که در پایان فیلم دیگر شخصیتهایی تحت عنوان منصور یا آیدا وجود ندارند."