Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی گذرا به سینمای اجتماعی ایران: سینمای اجتماعی در گذر ایام

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : سینمای اجتماعی در گذر ایام ،سینمای اجتماعی ایران ،سینمای اجتماعی ،گذر ،گذرا ،فیلم ،فیلمسازان ،ژانر ،ایران سینمای اجتماعی در گذر ،آثار ،جامعه ،ساختاری ،عموم ،فیلمسازان اهل سبک ،سبک ،مردم ،اتفاق ،سینمای ایران ،آثار و ساختار سینمایی ،اهالی سینما ،قابل اعتنایی ،ساختار سینما در کشورمان ،مفاهیم ،موضوع ،فیلم سینمایی ،جامعه به ملودرام‌های اجتماعی ،فیلمسازان کشور ،ساختار جاذب موضوعات ،اقشار جامعه با توجه ،ساختارهای به سبک اجتماعی

خلاصه ماشینی:

"حال این‌که صاحب اثر اصرار بر ساختی کلاسیک با رعایت اصول نوشتاری و ساختاری،به کارگیری اندیشه و تفکر به جهت بروز خلاقیت‌ها و ارایه‌ی ابتکارات در راستای عرضه‌ی‌ اثری دوسویه که هم تاب دیدار برای اهالی نقد و نظر و هم اشتیاق و جاذبه برای سینما دوستان و عموم را ایجاد کند،داشته باشد،روندی است که به تازگی در سینمای دهه‌ی 1380 اپیدمی شده و گروه کثیری از فیلمسازان کشور بازگشتی دوباره به سینمای قبل از انقلاب دارند-استفاده از سوژه‌های نزدیک با آن‌ موضوعات کهنه بیانگر این واقعیت است-زیرا این سینما پس از حدود 30 سال از عمر رفته‌اش در کوران انقلاب و دوران پس از آن،هنوز نتوانسته است‌ جایگاهی مستحکم و بدیع در تولید آثار اجتماعی پیدا کند و ناگزیر به رجعت گردیده است. اگرچه تهیه‌کنندگان و فیلمسازان پس‌ از یک عبور شتاب‌زده در دهه‌ی 70،برای دستیابی‌ به اشتهار و افتخار در جشنواره‌های جهانی تن به‌ هر سو کشیدند و رخ به هر جهت نمایاندند و هر آن‌چه برای یاقتن وجهه‌یی برون مرزی بود را به هر قیمتی تجربه کردند-هرچند بعضی از این افتخارات‌ یا نشان‌های برتری در جشنواره‌ها وجهی ملی را هم به دنبال داشت ولی بهواقع این امر بعضا باعث‌ تخریب و تطمیع هم شد و مورد بهره‌برداری رقیبان و حریفان قرار گرفت-اما اکنون دیگر به جای اعتبار جهانی،به دنبال کسب اعتبارات و ساخت پشتوانه‌ی‌ مادی خود هستند و برای ارتقای گیشه‌ی اثر خود، هر توشه و گوشه‌یی را برمی‌گزینند و برایشان مهم‌ نیست که ملالی واصل شود،بلکه تلاش می‌کنند تا مالی حاصل آید!."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.