Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به مجموعه ی چارخونه: هر چه پیش آید

نویسنده:

(1 صفحه - از 62 تا 62)

کلید واژه های ماشینی : تیپ، مجموعه‌ی چارخونه، سریال، کمدی، فیلمنامه، مجموعه‌ی تلویزیونی چارخونه، خنده، مخاطب، تولید، شخصیت

خلاصه ماشینی:

"معمولا فیلمنامه‌ی موفق،فیلمنامه‌یی است که در آن تیپ‌سازی یا شخصیت‌پردازی در کشاکش سازنده‌ با حوادث داستان شکل گیرد و قوام قصه در گرو قوت‌ شخصیت و قدرت شخصیت در گرو عمق داستان‌ باشد؛اما در همین نقطه،سریال‌های کمدی ما از جمله چارخونه با یک تناقض جدی مواجه هستند این تناقض از آن‌جا ناشی می‌شود که چون این‌گونه‌ سریال‌های تیپ محور ایده‌ی مناسبی برای ارتقای‌ تیپ‌هایشان ندارند،به سرعت باعث از بین رفتن‌ جذابیت‌ها و عادت‌های ذهنی مخاطب در مورد آن‌ تیپ شده و مجبور می‌شوند در تیپ،تغییرات اساسی‌ به وجود آورند؛به‌عنوان مثال تیپ«حامد»با بازی‌ رضا شفیعی جم که خیلی زود کارآیی‌اش را از دست‌ می‌دهدد و مجبور می‌شود به دلیل درجازدن سریال‌ و ورود تیپ چدید«نظیرشنبه»(جواد رضویان)،تغییر اساسی کرده و با تیپ«چهارشنبه»،تا سطح یک‌ جوان افغانی‌نما-مثل تیپ تازه وارد-تنزل کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.