Skip to main content
فهرست مقالات

اعتماد آفرینی: مبانی و روشها

(2 صفحه - از 4 تا 5)

کلید واژه های ماشینی : اعتماد ،سازمان ،تدوین نظام اخلاق حرفه‌ای سازمان ،اخلاق ،امنیت ،روش ،گرو تدوین نظام اخلاق ،حرفه‌ای ،جهت‌گیرهای سازمان برخوردار از تبعیض ،فرهنگ سازمانی در گرو اعتماد ،نظام ،گرو ،تکالیف ،فرهنگ سازمانی ،ایمن ،گرو اعتماد اصیل ،اصیل ،جهت‌گیرهای ،اعتماد نسبت به سازمان ،پیش‌بینی ناپذیری سازمان ،تبعیض ،عدالت ،اخلاق حرفه‌ای در سازمان ،احترام ،تکالیف اخلاقی افراد ،اصل ،اعتماد درون‌سازمانی ،مدیریت ،ساخت درون‌سازمانی و برون سازمانی ،شیوه‌های مهم در اعتمادآفرینی

خلاصه ماشینی:

"افرادی که ازالگوی رفتار ارتباطی قاطعیت برخوردار نیستند، پیش‌بینی ناپذیرند و تکلیف دیگران در مواجههء با آن‌ها روشن‌ نیست و این امر امنیت افراد را به مخاطره می‌اندازد و چنین‌ مشکلی در سطح سازمانها به مراتب بیشتر است؛زیرا سازمان‌ هویت فردی ندارد و لذا پیچیدگی شبکه ارتباطی و تصمیم‌گیری‌ آن پیش‌بینی‌ناپذیرتر می‌شود و افراد(درون سازمان یا برون آن) در مواجهه با سازمان احساس بلاتکلیفی می‌کنند و این احساس‌ بلاتکلیفی که ناشی از پیش‌بینی ناپذیری سازمان است،امنیت‌ افراد را تهدید می‌کند و آن نیز اعتماد به سازمان را به مخاطره‌ می‌اندازد. روش تحقق دادن به عدالت در فرهنگ سازمانی،حاکمیت‌ اخلاق حرفه‌ای است و این مهم در گرو تدوین نظام اخلاق‌ حرفه‌ای سازمان است تا تکالیف اخلاقی افراد در گروه،وظیفهء اخلاقی گروه نسبت به افراد و تکالیف سازمان و افراد در قبال‌ طبیعت و جامعه تدوین شود و ضمانت اجرایی یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.