Skip to main content
فهرست مقالات

تکنولوژی: ضعف خودروهای برقی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : برق، باتری، امریکن فلای ویل سیستمز، شرکت امریکن فلای ویل سیستمز، تکنولوژی، شرکت امریکن فلای‌ویل سیستمز، امریکن فلای‌ویل سیستمز، ضعف خودروهای برقی، انرژی، کنسرسیوم

خلاصه ماشینی: "آنها سازمان‌ انرژی را که علاقمند به افزایش‌ "رقابت‌پذیری‌"است و همچنین مؤسسه‌ پژوهش برق را که نمایندهء بیش از 660 شرکت برق آمریکایی می‌باشد به‌ "کنسرسیوم باتری‌های پیشرفتهء ایالات متحد آمریکا"وارد کردند. کارخانهء فوردروی برنامهء تولید باتری‌های ریخته‌گری سولفورسدیم، با این امید(برخی می‌گویند رویا)که‌ بتواند در چند سال آینده مشکلات 30 سال پژوهش گذشته و 700 میلیون دلار هزینه را حل کند سرمایه‌گذاری سنگینی‌ کرده است. شرکت‌"الکترو سورس‌"در آستین تگزاس طرحی دارد که معتقد است می‌تواند با هزینهء کم‌ نوعی باتری تولید کند که ظرفیت و طول عمر آن دو برابر و زمان شارژش‌ یک چهارم باتری‌های مرسوم باشد. تنها قرارداد میان مدتی که کنسرسیوم‌ باتری‌های پیشرفتهء آمریکا تاکنون‌ ارائه کرده مربوط به تکنولوژی‌ جدیدتری از هیدرور فلز نیکل است: این قرارداد به ارزش 5/18 میلیون‌ دلار با شرکت‌"اووانیک باتری اف- تروی‌"در میشیگان بسته شدتا نمونه‌های بزرگتر باتری‌های هیدرو- نیکل را که هم اینک کامپیوترهای‌ رومیزی و تلفن‌های متحرک استفاده‌ می‌شود تولید کند. احتمالا باتری‌های پلیمر- لیتیوم،که هم‌اکنون کنسرسیوم‌ باتری‌های پیشرفتهء آمریکا در "آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور" سازمان انرژی،و همچنین گروههای‌ دیگر در جهان،روی آن کار می‌کنند، برتمام این مشکلات غلبه می‌کند و کارایی آن با بنزین برابری می‌کند- ولی گمان نمی‌رود تولید انبوه آن تا 10 سال آینده آغاز شود. این شبیه‌سازی تا آن اندازه‌ای‌ موفقیت‌آمیز بود که بیترلی شرکت‌ "امریکن فلای ویل سیستمز"را تاسیس‌ کرد تا برای تولید نمونهء اصلی پول‌ فراهم کند. رئیس‌"امریکن فلای‌ ویل سیستمز"معتقد است زمانی که‌ تولید آغاز شود،صرفه‌جوئی‌های‌ مقیاس به سرعت هزینه‌ها را،تا 5500 دلار برای یک باتری خودرو، کاهش خواهد داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.