Skip to main content
فهرست مقالات

تلاش برای احیای صنعت چرم

نویسنده:

(5 صفحه - از 23 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : چرم، پوست، صنعت چرم، صادرات، بز، سالامبور، پوست خام، صادرات غیرنفتی صدور سالامبور گوسفندی، ایران، پوست بز

خلاصه ماشینی:

"وضعیت کنونی کارخانجاتچرمسازی و علل آن به دلیل عدم توجه به مسائل دامداری در ایرانو بدون برخورد با وضعیت خاص این کشور،کارخانجاتچرمسازی طراحی احداث گردیدند و اگرچه در کنارخود و به‌عنوان محصولات فرعی به ساخت چرم از-پوست سبک می‌پرداختند لیکن تولیدات اصلی آنها چرمرویه،زیره و کفی از پوست سنگین بود و به همین دلیلبا گسترش کارخانجات چرمسازی و به دلیل کمبودپوست سنگین نه تنها در مواد شیمیائی بلکه درمسائل تامین پوست نیز نیاز به وادرات شدیدااحساس گردید و متعاقب آن‌چنان به مسئله وارداتپرداخته شد که ابتکار و نبوغی که می‌توانستچرمسازان ایرانی را به سوی ترقی و تکامل سوق دهد،کنار گذاشته شد و پیروی از آنچه که نیستی ما رامی‌توانست باعث گردد،مد روز گردید و حتی علاقه بهاستفاده از پوستهای سنگین ایرانی به دلیل سطح کمآن روز بروز کمتر شد و بیم آن می‌رفت که پوست سنگینبی‌استفاده باقی بماند. بعلاوه تجار و بازرگانان عمده این بخشعظیم در بازارهای خارجی بویژه بازار ایتالیا جایپای خود را در زمینۀ صدور پوست خام و سالامبور در کشور ایتالیا(عمده‌ترین طرف تجاری ایران در زمینه صدورسالامبور)از طریق واسطه و حق العمل‌کاران صورتمی‌گیرد و دلال‌بازی و حق العمل کاری در کشور ایتالیابافت بسیار پیچیده‌ای دارد بطوریکه بین فروشندهو خریدار تقریبا تماس مستقیمی برقرار نیست و تنهایک‌سری افراد سودجو و فرصت‌طلب ایرانی و خارجیدر این شبکه فعالیت می‌نماید که این افراد حاکمیتمطلق در تعیین ضایعات کالا،حق کمیسیون،فروشو یا عدم فروش کالا را داشته و بالاخره جهت‌دهندگاناصلی روند صادرات سالامبور ایران هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.