Skip to main content
فهرست مقالات

کنترل مخاطرات در مکزیک

نویسنده:

(4 صفحه - از 50 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : مکزیک، آمریکا، کارگران، بازار آزاد جدید مکزیک، کارخانهء آمریکایی فورد واحد، تجارت آزاد، اقتصادی، کنترل مخاطرات در مکزیک، مدیران، شرکت پیشگفتهء خودرو سازی آمریکا

خلاصه ماشینی:

"کنترل مخاطرات در مکزیک‌ از:مرکز تحقیقات و بررسیهای اقتصادی اتاق (به تصویر صفحه مراجعه شود) واقعیت این است که موانع بازرگانی میان 3 کشور مکزیک،ایالات متحد آمریکا و کانادا با امضای موافقتنامه تجارت آزاد امریکای شمالی‌ (نفتا)از بین خواهد رفت،ولی نباید از بازار آزاد جدید مکزیک انتظار زیاد داشت. یک‌"ماکیلا"(کارخانهء مرزی)که در مالکیت آمریکا باشد مجاز است قطعات و تجهیزات را بدون پرداخت عوارض گمرکی به‌ مکزیک وارد کند و عوارض گمرکی که آمریکا مطالبه می‌کند تنها نسبت به ارزش افزودهء مکزیک(نیروی کار اولیه)و پیش از صدور مجدد محصول به آمریکا محاسبه می‌شود. برای مثال،شرکتهایی که به نیروی کار مطمئن و ثابت نیاز دارند ممکن است تامین خدمات‌ گوناگون را برای کارکنان مکزیکی خود ضروری‌ بدانند،از جمله:جاده‌های مناسب،مدارس، مراقبت بهداشتی،مسکن و مراقبت از بچه‌ها، برخی از نظریه پردازان آمریکایی خواستار دریافت مالیات از کارخانه‌های مرزی شده‌اند تا بودجهء تامین مسکن محلی و پاکسازی زیست‌ محیطی فراهم شود. برای مثال،پس از آنکه کارخانهء آمریکایی فورد واحد جدید غیر مرزی خود را در سال 1987 در هرموسیلا گسترش داد،این کارخانه به همراه دولت‌ ایالات سونورا درصدد احداث مسکن برآمدند. از زمانی که این شرکت‌ آموزش رسمی و ضمن کار را برای کارگران واحد جدید مونتاژ به مدت چند ماه به عهده گرفت، هزینهء آن در کارخانهء مکزیک بسیار زیاد شد. اگر شرکتهای خارجی،که‌ مالک کارخانه‌های مرزی هستند،فروش محصولات‌ خود را در مکزیک آغاز کنند،یا به عنوان‌ فروشندگان محلی برای فعالیتهای اقتصادی مکزیک‌ وارد عمل شوند،دیگر از جانب تولید کنندگان‌ ژاپنی و آلمانی یا تازه واردهای بسیاررقابتجوی‌ چینی،تایلندی و مالزی حمایت نخواهند شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.