Skip to main content
فهرست مقالات

حمل و نقل: حدود مسئولیت متصدی حمل در قانون حاکم بر قرارداد حمل دریایی کالا در بارنامه ایرانی

نویسنده:

(4 صفحه - از 44 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : قرارداد حمل دریایی کالا ،بارنامه ،مسئولیت متصدی حمل در قانون ،حمل ،مقررات لاهه ،مسئولیت ،دریائی ،متصدی باربری ،کالا در بارنامه ایرانی ،قانون ،خسارت ،متصدی حمل در قانون حاکم ،متصدی باربری مسئول خسارت ناشی ،قانون حاکم بر قرارداد حمل ،شرط پارامونت بارنامه‌ای مقررات لاهه ،بارنامه دریائی ،ایران ،کشتی ،مسئولیت متصدی باربری ،بارگیری ،قانون دریائی ایران ،حمل‌و‌نقل ،تخلیه ،بارنامه دریائی بر طبق مقررات ،فقدان ،قوانین حمل کالا در دریا ،ماده ،حمل‌کننده ،شرط پارامونت بارنامه دریائی ،کالا بوسیله متصدی باربری

خلاصه ماشینی:

"(قرارداد حمل و نقل،بارنامه و کلیه‌ دعاوی ناشی از آن یا در ارتباط با آن، منجمله آثار حقوق ممتازه دریائی،جز در مواردی که در این قرارداد مستثنی‌ شده است،با انتخاب متصدی باربری‌ و بنابر تقاضای تاجر،مشمول مقررات‌ زیر می‌باشد) 1-یا به موجب قوانین و مقررات ایرانی‌ به ویژه(مقررات لاهه)مندرج در- قرارداد بیمه المللی یکنواخت کردن‌ برخی از مقررات مربوط به بارنامه‌ها مورخ 25 اوت 1924 بروکسل که طبق‌ قانون دریائی ایران مصوب نهم بهمن‌ ماه 1343 اعتبار قانونی دارد با صلاحیت انحصار محاکم در تهران‌ (ایران) 2-به موجب قوانین و مقررات آلمان‌ آلمان،به ویژه مقررات لاهه که طبق‌ قانون تجارت آلمان مصوب 10 اگوست‌ 1937 اعتبار دارد،با صلاحیت‌ انحصاری محاکم در هامبورگ(آلمان) 3-یا به موجب قوانین و مقررات‌ انگلیس،به ویژه مقررات لاهه که طبق‌ قانون حمل و نقل کالا مصوب 1924- انگلستان با صلاحیت انحصاری محاکم‌ در لندن(انگلستان) هرگاه در ارتباط با نص‌"مقررات‌ لاهه‌"و قوانین و مقرراتی که حاکم بر این بارنامه باشد،لازم آید مبلغ 100 لیره استرلینگ مندرج در ماده 4،بند 5 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقررات لاهه،تبدیل به واحد پولی‌ دیگری گردد،واحد پولی اخیر نیز معادل 100 لیره استرلینگ خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.