خلاصه ماشینی:
"اما برای نزدیک به 400 میلیون جمعیت اروپای غربی خدمات قطار جدید و تونل مربوط به آن به معنی گامی بزرگ در جهت ارتباط قطارهای سریع السیر ملی به شبکهء یکپارچهء بین المللی-و شاید به معنی تغییر طرز فکر ملی در این فرایند خواهد بود.
ارواستار در واترلو درحالی که خرانهداری انگلستان مصرانه معتقد است که راهآهن به عنوان صنعتی به شمار میآید که باید نسبت به سرمایهگذاری انجام شده روی آن بازدهء تجاری داشته باشد،ولی کشورهایی مانند فرانسه و آلمان بر این باورند که راهآهن بهطور کلی برای تمام جامعه مفید است(آمد و شد کمتر روی جادهها، آلودگی کمتر،استقرا آسانتر صنایع و نیروی کار و سایر)که هنگام اتخاذ تصمیم برای سرمایهگذاری باید مورد توجه قرار گیرد.
از جنبهء گستردهتر،طرحهای کنونی خطوط آهن سریع السیر برای تمام کشورهای اتحادیهء اروپا بعلاوهء سوئیس و اتریش بمعنی 200 میلیارد اکو سرمایهگذاری برای 23000 کیلومتر خط آهن است که نیمی از آن صرف ساخت خطوط ویژهء جدید میشود و نیم دیگر برای ارتقاء کیفیت خطوط موجود یا ساخت خطوط و ارتباطی کندرو مصرف خواهد شد."