Skip to main content
فهرست مقالات

بازرگانی: مالزی در تکاپوی افزایش روند توسعه صادرات

نویسنده:

(4 صفحه - از 45 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : مالزی، صنایع کوچک و متوسط، تکاپوی افزایش روند توسعه صادرات، بازرگانی، توسعه صادرات تولیدات صنعتی مالزی، رشد صادرات تولیدات صنعتی مالزی، اقتصادی، سهم مالزی در صادرات جهانی، سرمایه، افزایش روند توسعه صادرات مالزی

خلاصه ماشینی:

"این نوشتار نگاهی اجمالی به تکاپوی مالزی در افزایش روند توسعه صادرات دارد که می‌خوانید: (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) "مالزی‌"به عنوان یکی از سرزمین‌های دومین نسل از کشورهای‌ تازه صنعتی شده و به‌تعبیری در آستانه‌ صنعتی شدن،از جمله کشورهای معروف‌ به‌"ببرهای کوچک‌"اقتصادی آسیای‌ جنوب شرقی است که اکنون در پهنه‌ی‌ اقتصاد جهانی به‌ویژه بازرگانی‌ بین‌المللی از جایگاهی ویژه و درخور توجه برخوردار است. نقش‌ صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصاد مالزی دولت مالزی اخیرا با توجه به نقش‌ صنایع کوچک و متوسط در بکارگیری‌ سرمایه‌های کوچک و سرگردان در توسعه‌ اقتصادی از یک سو،التفات به این‌ واقعیت که حضور چندین شرکت‌ فراملیتی در آن کشور افزون بر اینکه‌ بازار آماده‌ای را برای انواع تولیدات‌ صنعتی،بویژه صنایع کوچک و متوسط باارزش افزوده بالا فراهم می‌سازد، موجب انتقال تکنولوژی پیشرفته، مدیریت نوین و برقراری رابطه صنعتی با بازارهای کالا و سرمایه خواهد شد از سوی‌ دیگر،بر آن شده است که با حمایت همه‌ جانبه از صنایع کوچک و متوسط خود تولیدات این دسته از صنایع را در مسیر صادرات و در نهایت توسعه‌ صادرات هدایت کند. دولت مالزی با در برنامه قرار دادن‌ و قائل شدن نقش محوری برای توسعه‌ صادرات،در نظر دارد براساس- برنامه‌های جاری و پیش‌بینی شده‌ برای اجرا طی دومین برنامه دهساله‌ توسعه اقتصادی آن کشور حجم سرمایه‌ای‌ صادرات این کشور را که در سال 1985 رقمی برابر 2/15 میلیارد دلار آمریکائی‌ بوده است و بخش عمده آنرا نیز مواد خام و اولیه تشکیل می‌داده است به‌ در مالزی صنایعی کوچک تلقی می‌شوند که‌ سرمایه آنها کمتر از یک میلیون دلار آمریکائی باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.