خلاصه ماشینی:
بازرگانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) پژوهش بازار برای فعالیتهای صادراتی از نشریهء فوروم،شمارهء 3 سال 1994 (قسمت اول از یک مقاله دو قسمتی) اطلاعات ناقص و غیر کافی یکی از بزرگترین دلایل عدم موفقیت در بازارهای بین المللی است.
پس به چه دلیل دستاندرکاران بازار پژوهش لازم را انجام ندادند؟پاسخ به این پرسش نسبتا آسان است چرا که آنها تصور میکردند این کار بسیار پر هزینه خواهد بود و با اینکه نمیدانستند چگونه آن را انجام دهند.
برای انجام پژوهش اولیه باید 9 گام برداشت: 1-درک نیاز به پژوهش 2-غلبه بر مخالفتها و کسب حمایت از پژوهش 3-تعیین هدفهای پژوهشی 4-تعیین نیازهای اطلاعاتی 5-شناسایی منابع اطلاعاتی 6-ارزیابی مبنع،کیفیت و انطباقپذیری اطلاعات 7-کسب اطلاعات 8-تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات 9-ارائه نتایج پژوهش پس از طی کردن این 9 مرحله،مبنای گستردهای از اطلاعات در اختیار خواهید داشت که میتوانید با توجه به آنها تصمیمهای ضروری برای ورود به بازارهای جهانی را اتخاذ کنید.
این غفلت باعث میشود تا شرکت در معرض مخاطرات تجاری زیر قرار بگیرد: -عدم توانایی کامل در ورود به بازار -ترغیب خواستههای نادرست که مستلزم تلاشهای بیشتر است -آسیب به تصویر کلی شرکت -عدم اعتماد به بازارهای مالی انجام یک برنامهء پژوهشی متفکرانه آنگونه که برخی افراد تصور میکنند پر هزینه و مشکل نخواهد بود.
اگر یک شرکت درصدد افراطکاری برآید (به تصویر صفحه مراجعه شود) مثلا بخواهد در کوتاهترین مدت وارد چند بازار شود،ممکن است تلاشش برای بازاریابی بین المللی با شکست روبرو گردد.