Skip to main content
فهرست مقالات

پژوهش بازار برای فعالیتهای صادراتی (قسمت آخر)

(3 صفحه - از 36 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،پژوهش ،منبع اطلاعاتی ،بازار ،پژوهشگران ،پژوهش بازار ،جمع‌آوری اطلاعات اصلی ،جمع‌آوری ،اطلاعات مفیدی در اختیار پژوهشگر ،جمع ،کیفیت منبع اطلاعاتی ،جمع آوری اطلاعات ،تجاری ،آمار ،هدف از جمع‌آوری اطلاعات ،سازمانهای بین‌المللی اطلاعات ،اطلاعات تجاری ،اطلاعات تجاری بین‌المللی ،سازمانهای ،فعالیتهای صادراتی ،پول ،پژوهشگران بازارهای بین‌المللی مفید ،اطلاعات جمع‌آوری ،جمع‌آوری اطلاعات خارجی ،پروژه ،می‌توانند اطلاعات ،استفاده در جمع‌آوری اطلاعات ،کسب اطلاعات ،پرسشهای ،زمان

خلاصه ماشینی:

"پایگاههای داده : این روزها اطلاعات بازاریابی بین‌المللی‌ به صورت پایگاهای دادهء الکترونیکی در دسترس قرار دارند که آخرین اخبار مربوط به تولید محصولات،مقاله‌های‌ دانشگاهی،نشریات تجاری و آمار و ارقام‌ تجارت بین‌المللی را ارائه می‌دهند. تحقیق در مورد کیفیت منبع اطلاعاتی‌ نیز بسیار اهمیت دارد،زیرا ممکن است که‌ منبع مذبور،آگاهانه یا غیرآگاهانه،برای‌ جلب نظر و رضایت مسئول یک پروژه‌ اطلاعات غیرواقعی ارائه دهد. سرانجام،مشکل دیگری وجود دارد و آن‌ اینکه برخی کشورها در واقع از سیستم‌ جمع آوری اطلاعات دقیق و پیشرفته‌ برخوردار نیستند،و هنگامی که از آنها درخواست اطلاعات می‌شود ارقامی را ارائه می‌دهند که به جای واقعی بودن‌ تخمینی است. یک پژوهشگر برای ارزیابی کیفیت‌ داده‌ها باید به چند پرسش مهم نیز پاسخ‌ دهد: منبع اطلاعاتی اصلی است یا ثانویه؟ پژوهشگر باید تلاش کند تا اطلاعات را از منبع اصلی بدست بیاورد. پژوهشگران ممکن است‌ پی ببرند که برخی از اطلاعات مورد نیاز آنها وجود دارد،ولی کار دستیابی به آنها بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصویر می‌شد. آنها باید در مورد بهترین شیوه‌های ارائه نتایج با توجه به‌ موارد زیر فکر کنند: نتایج را برای همه باز کنند به پرسشهای مربوط به پروژه پاسخ‌ بدهند. پژوهشگر،ضمن‌ برخاستن،باید به پرسشهای مهم زیر پاسخ دهد: آیا می‌توانیم با موفقیت وارد این بازار شویم؟ چه چیزهایی را باید بفروشیم؟ چگونه باید بفروشیم؟ منطقی نیست که یادداشت حاوی‌ اطلاعات مهم بیش از یک صفحه باشد، زیرا پژوهشگران باید این موضوع را درک‌ کنند که وقت مدیریت یک شرکت کالای‌ بسیار پرارزشی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.