خلاصه ماشینی:
"ابتدا هنرمند باید این سوأل را از خود بکند که منظور من از ارائه این طرح چیست؟دوم در این طرح کدام قسمت باید وزن بیشتری داشته باشد؟ سوم کدام اندازه،رنگ و یا مشخصات دیگر برای بیان بهینه اهداف فوق مناسب است؟چهارم در تمامی موارد مخاطب این کار هنری چه اشخاص و یا گروهی هستند؟ نهایتا ابزار خبرگی در بیان ریزه کاریها تا چه حد ضروری است؟نگاهی به پارامترهای فوق آشکار میسازد که در چهار مرحله اول کار هنری بیشتر به تفکر و نگرش عمیق تکیه دارد تا به کار بدنی و فقط مرحله پنجم است که کار بدنی مطرح میشود.
یک نفر خارجی وقتی فرش ایران را خریداری میکند میخواهد طرح و رنگ و اندازه و رج جملگی بگویند که ما ایرانی هستیم نه اینکه بگوید آنقدر دقت(بیمورد)در این فرش به کار رفته که گویا با ماشین بافته شده است."