خلاصه ماشینی:
"در کنار این خصوصیت مثبت،استفاده دایم از نورهای رنگی برای القای برخی دیگر از معانی و ایجاد فضایی لازم برای نمایش نیز قابل اعتناست؛ اما این رویه استفاده مداوم از نور باتوجه به اینکه باید گفت بخشی از ساختار نمایش محسوب میشود،هرچه به جلو پیش میرود،گیرایی بصری خود را به دلیل تکرار از دست میدهد میزانسنهایی که کارگردان،طراحی کرده در خدمت طراحی صحنهاند؛بدین معنا که صحنه این نمایش،بار سنگین انتقال معنا و مفهوم ذهن کارگردان را به مخاطب بر دوش میکشد.
کارگردان باتوجه به صحنه،میزانسنهایش را طراحی کرده و به بیان دیگر گویی تا قبل از اینکه کارگردان،این طراحی صحنه را داشته بادش،کمتر میزانسنی را میتوانسته طراحی کند و نیز درصد قابل توجهی از تابلوهای صحنهای،مدیون فضایی است که طراح صحنه در خدمت کارگردان قرار داده و او باتوجه به این دارایی و در شرایطی که متن و بهطور مشخص زبان نمایش،کمتر کمکی را برای عینی شدن این نمایش انجام داده از صحنه بهعنوان ابزاری مستقیم برای دیده شدن اثرش استفاده بهینه کرده است."