Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش: تأملی بر جریان خصوصی سازی در تئاتر ایران: تئاتر به معنای شکستن خط قرمز نیست

گزارشگر:

(4 صفحه - از 30 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، هنر، نمایش، دولت، تئاتر ایران تئاتر خصوصی، جریان خصوصی‌سازی در تئاتر ایران، تئاتر مستقل، تئاتر خصوصی، هنر تئاتر، گروه‌ها فعالیت تئاتر خصوصی

خلاصه ماشینی:

"» (به تصویر صفحه مراجعه شود) وی با بیان این نکته که تئاتر یک زبان و هنر زنده است‌ و تأثیرگذاری فرهنگی‌اش،به مراتب از دیگر بخش‌های‌ هنر،بیشتر و عینی‌تر است و بنابراین سرمایه‌گذاران‌ بیشتری به طور قطع حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ خواهند شد،افزود:«اگر ارشاد به هنرمندان اعتماد کرده و به سرمایه‌گذار خصوصی چراغ سبز نشان دهد آن وقت‌ است که خون تازه به تئاتر دمیده شده و هنرمند تئاتر با انگیزه‌ای مضاعف به فعالیت می‌پردازد زیرا تا زمانی که‌ تمام هنرمندان بدانند چه سالنشان خالی باشد و چه پر از تماشاگر،چه پوسترشان ده شب بعد حاضر شود و چه قبل از اجرا به دیوارها نصب شده باشد و چه... » «نغمه ثمینی»در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد:«البته وزارت ارشاد باید قبل از هر چیز سیاست‌های‌ ممیزی خود را به شکل دقیق و ثابت مشخص سازد تا سرمایه‌گذار خصوصی احساس ثبات کرده و در این راه‌ گام پیش بگذارد و در آن صورت است که می‌توانیم هنر تئاتر را از بار مالی و محتوایی دولت آزاد کنیم. «نادر برهانی مرند»در ادامه تنها راه برون‌رفت از حرکت فرسایشی تئاتر و سیکل تکراری‌ بی‌نتیجه را در اعتماد مسئولان به هنرمندان در راه تئاتر استقلال این هنر دانسته و ادامه داد:«یک دلیل مخالفت‌ با ارجاع تئاتر به بخش خصوصی،شاید کسانی هستند که در طول سال‌های بسیار طولانی به این موضوع عادت‌ کرده‌اند که سالن‌ها نمایششان خالی از تماشاگر باشد اما مبالغ هنگفت شاید ده‌ها و حتی صدها میلیون تومانی‌ بابت تولید یک نمایش نهایتا چند ماهه از بودجه دولت‌ هزینه تولید دریافت کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.