Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگوی ویژه: از روزگار رفته حکایت

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، دانشکده هنرهای دراماتیک، سینما، نمایش، کارگردانی، انقلاب، رییس دانشکده هنرهای نمایشی، حروفیه، دانشجویان، تماشاگر، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده‌ئ سینما تئاتر، آموزش دانشکده هنرهای دراماتیک، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، اسلامی، اجرا، فرهنگی، آموزش، مردم، گرایش، دانشکده هنرهای دراماتیک در زمان، تئاتری، تئاتر ایران، کار، دانشگاه تهران، موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه، تکنیکهای، فکر، دانشکده‌های تئاتر، سالنهای تئاتر شهر

خلاصه ماشینی: "با بروز انقلاب و در جریان انقلاب فرهنگی چه‌ تغییراتی در سیستم دانشکده‌های تئاتر رخ داد؟کدامیک (به تصویر صفحه مراجعه شود) از استادان و مدرسان با توجه به آرمانها و خواسته‌های‌ جمهوری نوپای جدید،لیاقت و کفالت دانشجویان‌ دانشگاه اسلامی را نداشتند؟چه کسانی رفتند و چه‌ کسانی آمدند؟ بلافاصله پس از انقلاب در دانشکده هنرهای زیبا؛ چون بیشتر جو دانشجویی آنجا در دست بچه‌های چب‌ بود،تغییرات را همانها دادند و چند نفر از استادان تغییر یافتند؛مثلا«سعید سلطانپور»را آوردند و«محسن‌ یلفانی»و مدتی هم«عزت الله انتظامی»را. ما آدم تئاتری نداشتیم که در آن بحبوحه این همه رشادت‌ به خرج داده و مایه گذاشته باشد تئاتر قبل از انقلاب تئاتری بود که مردم در شکل توده‌ با آن ارتباط برقرار نکرده بودند. دانشکده‌های تئاتر هم که مشخص‌ است و مطابق برنامه‌ها و شرح وظایفشان عمل می‌کنند و درس می‌دهند و از خلال این آموزشها،استعدادهای‌ بالقوه دانشجو را به هنرمندان بالفعل تبدیل می‌کنند؛ اما گویی در کشور ما از نظر فرهنگی،مرز مشخص‌ و تعریف‌شده‌ای وجود ندارد که بازیگر یا کارگردان‌ بداند از آموزشی که دیده است چطور در راستای علایق‌ عمومی،فرهنگ جامعه و ضرورتهای زمان استفاده کند. نیروهای‌ انسانی به لحاظ تکنیکی،استعدادهای والایی دارند و نیروها،آموزش خوب و بنیه‌دار دیده‌اند؛اما به‌طور عمومی‌ اگر از یک دانش آموخته و کارشناس تئاتر بپرسید الان و در این کشور و با شرایط تاریخی و فرهنگی که دارد چه‌ تئاتری باید به صحنه برود که از لحاظ فنی،قدرت فراوان‌ دانشکده‌های تئاتر هم که مشخص است و مطابق برنامه‌ها و شرح وظایفشان‌ عمل می‌کنند و درس می‌دهند و از خلال این آموزشها،استعدادهای بالقوه‌ دانشجو را به هنرمندان بالفعل تبدیل می‌کنند داشته باشد و به لحاظ روحی و عاطفی،تمنیات درونی‌ ملت ایران را بازگو کند،پاسخ روشنی دریافت نخواهید کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.