Skip to main content
فهرست مقالات

سخنرانی: سازمان تئاتر طراح آرمانی

سخنران:

(3 صفحه - از 45 تا 47)

خلاصه ماشینی:

"تصمیم‌ گرفته می‌شود که از گروه‌های تئاتر اداره هنرهای دراماتیک چهارشنبه شب‌ها یک برنامه‌ زنده تئاتری از طریق تلویزیون پخش شود که به‌طور طبیعی این کار صورت می‌گیرد و دو سال پیاپی هم ادامه پیدا می‌کند. در سال 1345 رشته‌ تئاتر«دانشکده هنرهای زیبا»افتتاح می‌شود و بعد از نقل و انتقال اداره تئاتر به مکان‌ جدید،به جایش«کارگاه نمایش»دایر می‌شود؛با شیوه،سبک و فکری خاص خود؛ آنجا سالن کوچکی داشت که شاید 50 یا 60 تماشاگر بیشتر در آن جای نمی‌گرفت‌ و گروه‌های«کارگاه نمایش»،مدتی با اجراهای پیوسته و بعدها به صورت رپرتوار، کارهایشان را اجرا می‌کردند؛نحوه اداره آنجا به‌گونه‌ای بود که تمام مسئولیت‌های‌ پرسنلی برعهده خود افراد گروه‌ها بود و حتی در زمان اجراها اگر بازیگری اجرا نداشت، مسئولیت دیگری را در ارتباط با گروه انجام می‌داد. هنوز هم در همین‌ تئاتر شهر،ما می‌بینیم که بعضی وقت‌ها کارهایی توسط افراد حرفه‌ای ارائه می‌شود و دارای ارزش‌های خاص خودش است،بعد کاری اجرا می‌شود توسط یک گروه آماتور، که بهیچوجه تخصص ندارد،آموزش ندیده و نمی‌داند قضیه چیست؟به‌طور طبیعی‌ اینها دچار یک آشفتگی شد،یعنی اگر شما می‌بینید که امروز ما در یک مدیریت بحرانی‌ قرار گرفتیم به خاطر این است که درون یک آشفته بازار تئاتر هستیم و تنها کسی که به‌ واقع خیلی توانست در آن زمان مدیریت بکند«علی منتظری»بود. من در حقیقت پیش خودم فکر کردم‌ «علی منتظری»توانست در آن دوران و با مشکلات موجود در مورد تئاتر چه کاری انجام‌ دهد؟چند نکته وجود داشت که اینها را یادداشت کردم:اعتمادسازی با خانواده تئاتر؛ همه به«علی منتظری»اعتماد داشتند در اتاق او باز بود،آدمی باهوش و زیرک در عین‌ اینکه ده تا کار دیگر انجام می‌داد به حرف شما گوش می‌کرد و به‌طور دقیق حرف‌های‌ شما را متوجه می‌شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.