Skip to main content
فهرست مقالات

بشر معاصر و هویت انسانی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر فجر، بخش مسابقه بین‌المللی تئاتر، سرسنگی، جشنواره فجر، جشنواره تئاتر فجر، مسابقه، تئاتر کشور، داوری، کار مسابقه بین‌المللی تئاتر، هیهاوند، نمایش، آدم‌هایی، بشر معاصر و هویت انسانی، رقابتی، جشنواره بیست، تئاتر کشور در طول سال، سرسنگی دبیر بیست، برگزاری جشنواره فجر، اجرا، بخش چشم‌انداز تئاتر در سال، فرهنگی، کارها در جشنواره فجر، موضوع، اتفاق، تئاتر کشورمان اتفاق، بخش تازه‌های تئاتر کشور، کار، انتخاب

خلاصه ماشینی: "هیهاوند:در حال حاضر جشنواره بیست و ششم نسبت به جشنواره بیست و پنجم‌ چه تفاوت عمده‌ای دارد؟ سرسنگی:یکی از اتفاقاتی که امسال برای جشنواره بیست و ششم افتاد،این‌ بود که ما براساس تجاربی که از جشنواره‌های قبل داشتیم سعی کردیم جشنواره را به‌ استانداردهای بین‌المللی نزدیک کنیم. یعنی ما هم این فرصت را فراهم کردیم که‌ اگر مثلا کارگردانی بنا به علتی امسال نمی‌تواند کارش اجرا شود یا در نوبت اجرا قرار ندارد و سالن ندارد،او بتواند متن خود را بیاورد و به‌عنوان تازه‌های تئاتر کشور ارایه‌ بدهد. تصورمان این است که برای بخش‌ چشم‌انداز تئاتر در سال 87 باید اجازه بدهیم که هنرمند براساس خلاقیت خودش و براساس آن ایده‌هایی که دارد،دستش باز باشد تا بتواند کار کند. پس‌ در بخش جشنوارهء چشم‌انداز تئاتر در سال 87 کارها رقابتی نیست،کارها در جشنواره‌ فجر صرفا برای اولین بار اجرا می‌شوند و سال آینده،اجرای عمومی می‌گیرند و در بخش‌ مسابقه بین‌المللی تئاتر،کارها رقابتی است. همچنین بخش مسابقه بین‌المللی تئاتر را که تامین کنندهء نظر آن دست از هنرمندانی است که می‌گویند رقابتی کردن جشنواره‌ می‌تواند هیجانی به جشنواره بدهد و این هیجان می‌تواند الگوسازی کند،طراحی کردیم. اما در نهایت همهء اینها را در یک جا و به یک چیز پیوند دادیم و آن نگرش فرهنگی است که جشنوارهء تئاتر فجر به‌عنوان جشنواره‌ای که در بستر نظام‌ جمهوری اسلامی حرکت می‌کند باید دارا باشد و آن،نگاه به هویت انسانی و نگاه به آن‌ اتفاقی است که در رابطه با بشر معاصر اتفاق می‌افتد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.