خلاصه ماشینی:
"سالها بعد،خود استانیسلاوسکی به این نتیجه رسید که خارج کردن احساسات از طریق خاطرات میتواند خطرناک باشد و ممکن است یک نوع حالت هیستریک درونی در بازیگر ایجاد کند.
درحقیقت به نظر میرسید که بولسلاوسکی تاحدی به شیوهای که هنرجویان در آزمایشگاه برای درک حافظهء موثر به آن چسبیده بودند،مشغول بود و به ستوه آمده بود که دیگر ویژگیهای این سیستم-بهخصوص اهمیت حرکت را نادیده گرفته بود.
» الیا کازان( Elia Kazan )،که در سال 1932 به این گروه پیوست،مینویسد که برای یک بازیگر در گروه ما،لازم بود و حتی بر آن پافشاری میشد که قبل از ورود به صحنه،به مدت یک دقیقه،آنچه را که او را به اوج احساسات میرساند بهیاد آورد و بعد آن را بازی کند.
اما لی استراسبرگ همچنان فکر میکرد که آن پایه و اساس«متد»است و از این باب،اسباب خنده و مسخره شده بود.
استانیسلاوسکی بازیگران را تشویق میکرد که برروی نقشها کار کنند،و سعی کنند تا خود را به جای بازیگر بگذارند،و به این فکر کنند که«اگر در آن شرایط بودند، چهکار میکردند؟»بنابراین،احتمالا او در کار با یک بازیگر در نقش«لیدی مکبث»از او میپرسید:«حالا،اگر تو،لیدی مکبث بودی،چطور این کار را میکردی؟چگونه رفتار میکردی؟»استراسبرگ چنین استدلال میکند که استانیسلاوسکی در حین انجام این کار،اغلب اشتباهی هنری مرتکب میشود و نقش را تاحد بازیگر،تقلیل میدهد.
چه کار میکردم؟»بازیگر از خودش میپرسد:«چهچیزی باعث میشود که من احساس و رفتاری همانند احساس و رفتار این شخصیت داشته باشم؟»درحقیقت واختانگف«اول«هدف هنری را درنظر میگیرد و بعد،از تکنیک برای اجرا کردن این هدف هنری استفاده میکند."