Skip to main content
فهرست مقالات

دلایل بی توجهی دانش آموزان به درس فلسفه و منطق

نویسنده:

(4 صفحه - از 4 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : درس فلسفه و منطق، دانش‌آموزان، بی‌توجهی دانش‌آموزان به درس فلسفه، دلایل بی‌توجهی دانش‌آموزان به درس، دبیران، تدریس، آموزش، معلمان، آموزش یادگیری به شیوه‌ی فرایندی، کتاب‌خانه‌ها، تدریس درس فلسفه و منطق، غرب، تدریس فلسفه و منطق، برنامه‌ی درسی فلسفه و منطق، منطق بندپی غربی، اندیشه‌های فلسفی، کتاب درسی فلسفه و منطق، اهداف درسی فلسفه و منطق، کتاب، فلسفه و منطق بندپی، آموزش و پرورش، شیوه‌ی، یادگیری و فعالیت یادگیرنده، آموزش فلسفه و منطق، دبیران فلسفه، فرایند، نتایج سرگروه فلسفه و منطق، علمی، دبیران فلسفه و منطق، یادگیری مطالب مبهم درسی

خلاصه ماشینی: "7. کسالت و بی‌علاقگی علمی در شماری از دبیران گرامی: برخی از همکاران،از روی کمی ساعات درسی و با علاقه‌ی‌ سطحی به تدریس این درس مهم می‌پردازند که بسیار نگران‌کننده‌ است. 9. توجه بیش از اندازه‌ی دبیران گرامی به دستاوردهای غریبان،همراه با بی‌توجهی به منابع غنی فلسفه‌ی اسلامی:گاهی‌ دامنه‌ی این تفکر آن‌قدر پیشرفت می‌کند که اگر مدرس فلسفه‌ای‌ آگاهی کامل از مکاتب رنگارنگ و فلسفی غرب نداشته باشد،به‌ بی‌سوادی متهم می‌شود. از جمله راهکارهای مهم و ضروری برای یادگیری بیشتر و عمیق درس‌ فلسفه و منطق،و اجرای هرچه بهتر برنامه‌ی درسی،با معلمان و سایر افرادی است که به نحوی در اجرای برنامه تأثیرگذار هستند؛ به خصوص معلمان که مجریان اصلی برنامه‌ی درسی هستند و واسطه‌ای برای اشاعه‌ی برنامه در میان دانش‌آموزان محسوب‌ می‌شوند. 6. سرمایه‌گذاری در امر تحقیقات لازم برای توفیق هرچه بیشتر برنامه‌ی درسی فلسفه و منطق که جای خالی این مهم در واحد پژوهش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش احساس می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.