Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگی های کلی سینمای کودک

نویسنده:

(3 صفحه - از 23 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،فیلم‌های ،سینمای کودک ،فیلمسازی ،کودکان و نوجوانان ،کلی سینمای کودک ،ویژگی‌های کلی سینمای کودک ،فیلم‌های کودکان و نوجوانان ،تلوزیون ،گروه سینماهای نمایش‌دهنده‌ی فیلم‌های کودکان ،عرصه‌ی فیلمسازی ،سینمای کودک توجه نشان ،مجموعه‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ،تولید ،تولید فیلم ،کلی ،نشانه‌های ،عرصه‌ی سینمای کودک فعالیت ،آشنایی ،سینمای کودکان و نوجوانان ،کار فیلمسازی ،حرکت ،نوجوانان به سینمای کودک ،تازه‌ی سینمای کودک ،فیلم‌ها در سینمای کودک ،آثار متعلق‌به سینمای کودک ،تلاش ،تخیل سازنده ،جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان ،کار تولید فیلم

خلاصه ماشینی:

"بسیاری از بزرگ‌ترها چنین می‌اندیشند که‌ کار برای کودکان،چه در زمینه‌ی نوشتن و چه در عرصه‌ی فیلمسازی،نباید چندان هم‌ دشوار باشد؛ازهمین‌رو وقتی پرسیده می‌شود که آیا فیلمسازی برای کودکان آسان است، گاه با پیش‌فرضی نادست اظهار می‌دارند که‌ نباید چندان دشوار باشد!حتی گاه با همین‌ پیش‌داوری ناسنجیده،دست‌به کار می‌شوند و با فراهم آوردن نمونه‌هایی ضعیف و غیر منسجم، نخستین سند رسمی ناآشنایی و نادرست‌اند پیش‌ خود در این عرصه را با دست خویش امضا می‌کنند. در چندسال اخیر،خانه‌ی سینما(مجمع صنف‌های‌ مختلف سینمای کشور)تلاش کرد تا با حضور فیلمسازانی که در عرصه‌ی سینمای کودک‌ فعالیت دارند،یک صنف مستقل و تازه‌نفس را در کنار سایر اصناف سینمایی موجود در خانه‌ی‌ سینما فعال سازد،اما در عمل به توفیق چندانی‌ دست نیافت!شاید بتوان گفت که در حال‌حاضر سینمای کودک،در ایران،متولی مشخصی ندارد و همین امر باعث شده است که صاحب‌نظران‌ و دارندگان طرح‌ها و اندیشه‌های تازه برای‌ فعال‌سازی این شاخه از فیلمسازی کشور،محل‌ مراجعه‌ی معینی نداشته باشند!تردیدی نیست‌ که ارتقای کیفی فیلم‌ها در سینمای کودک نیز به آدم‌هایی متخصص و آشنا با این نوع سینما نیاز دارد. سینمای کودک در آینده می‌تواند به‌عنوان‌ روزنه‌ی امیدی تازه در عرصه‌ی فیلمسازی این‌ دیار،در حکم سینمای آینده،شرایط مطلوب‌ و مناسبی فراهم سازد که در آن،کودکان از طریق دیدن و تماشای فیلم‌ها با پدیده‌های‌ پرشگفت و پرتنوع این قرن تازه آشنا شوند و درهمه‌حال،لحظه به لحظه،به حس‌ کنجاوی آنان به‌درستی پاسخ داده شود و با ساخته شدن فیلم‌هایی که بر جنبه‌های‌ آهنگین و موسیقیایی آن‌ها بیش‌تر تکیه گردد، جذابیت‌های دیداری-شنیداری قابل‌اعتنایی‌ در این عرصه پدید آید؛فیلم‌هایی که با زبان‌ غیرمستقیم،بر مبانی آموزشی نیز تأکید نمایند و با ارایه‌ی انگاره‌های مطلوب،به معرفی الگوها و انگاره‌های معقولی بپردازند که کودکان به‌ پیروزی و شکست آن‌ها دلبستگی نشان دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.