Skip to main content
فهرست مقالات

عشق هیچ طرفه

نویسنده:

(2 صفحه - از 36 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،فیلم ،تلوزیون ،سینمای کودک ،کارتون‌های ،داستان ،قصه‌های ،برنامه ،عروسک‌های ،سینمای کودک و نوجوان ،مدرسه ،قصه‌های مجید ،دیدن فیلم ،داستان‌های کافکایی‌شان با دنیای کودکی ،برنامه‌ی کودک ساعت ،تولیدات فیلم ،فروش ،فیلم‌های کودکان و نوجوانان ،موفقیت ،ساخت ،حالا ،سینمای کودک در غیاب آثار ،روز جهانی کودک و تلوزیون ،تبدیل به فیلم سینمایی ،ساخت فیلم‌های ،انتظار به دیدن فیلم‌های ،دل همه‌ی بچه‌ها ،دیدن گلناز نوجوان ،داستان بعضی‌هایشان هیچ‌ربطی به کودکان ،سینما راه پیدا

خلاصه ماشینی:

"در آن دوره‌ی برهوت تصویر بود که سینمای کودک‌ برای خودش ارج و قربی داشت،سینمایی که با موفقیت چشمگیر برنامه‌ی تلوزیونی«مدرسه‌ی‌ موش‌ها»و پیدا شدن و سروکله‌ی شخصیت‌های‌ عروسکی‌اش روی پرده‌ی سینما جرقه‌اش زده شد؛ فروش بی‌سابقه‌ی فیلم و صف‌های طویل سینما تازه به‌یاد سینماگران و مسئولان آورد که بچه‌ها هم وجود دارند،بچه‌هایی که نه معنی تحریم را می‌فهمیدند و نه از جنگ و محرومیت چیزی‌ سرشان می‌شد،کودکانی که با کم‌ترین انتظار به‌ دیدن فیلم‌های خاص خودشان می‌رفتند. اگر مغازه‌های‌ شهر پرشده از عروسک‌های«شرک»و لوازم التحریرهایی با عکس‌های«مرد عنکبوتی» و لباس‌هایی با طرح‌های«هری پاتر»،نشان از قدرت نفوذر این شخصیت‌ها در دل بچه‌ها دارد البته مثل همیشه ساده‌ترین راه این است که‌ پای تهاجم‌فرهنگی و سلطه‌ی رسانه‌یی را وسط بکشیم و سینمای کودکمان را همچون موجودی‌ بی‌پناه و سرخورده حمایت کنیم،اما واقعیت‌ چیز دیگری است؛سینمای کودک و نوجوان ما همان طفل نوپا باقی ماند،چون باوجودی که‌ تا سال‌ها خواهان و هوادار داشت اما حواسش‌ به رشد خواسته‌ها و توقعات همان بچه‌هایی که‌ برایش سرودست می‌شکستند نبودو به محض‌ جا ماند از بچه‌ها عرصه را برای دیگران باز کرد و سینماگران و متولیانش شروع کردند به غر زندن‌ در باب نبود بودجه،سال و غیره."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.