خلاصه ماشینی:
بدیهی است که در دنیای معاصر هنگامیکه کودک نتواند خوراک فرهنگی مناسب از رسانههای در دسترسش بگیرد،به آسانی راههای ارتباطی دیگری را جستوجو خواهد کرد و این یعنی نقض غرض؛چنانکه در سالهای اخیر دو نهاد مهم تربیت فرهنگی کودکان و نوجوانان،وزارت آموزش و پرورش و سازمانها و نهادهای تابعه و کانون پرورش فکری،در عرضهی آثار تصویری و سینمایی چنین ناکارآمد و دستخالی بودهاند.
«مجید مجیدی»که اساسا الفبای فیلمسازی او همان الفبای ساخت آثار کودک است،فیلم به فیلم بزرگ شده و دنیای کودکان دیگر چندان دغدغهی ذهنی او نیست.
شاید آنچه در این میان نقش تعیینکنندهیی داشته،تغییر فضا و حالوهوای جشنوارههای رنگارنگ بینالمللی بوده،در حالیکه بزرگترین دستاوردهای بینالمللی سینمای ایران در گروی آثار کودک و نوجوان بهدست آمده است!به (تصویرتصویر) نظر میرسد اگر زمانی نوعی نگاه نوستالژیک و اجتماعی به کودکان برای جشنوارههای جهانی جذابیت داشت،امروزه گرایشها و سلیقههای دیگری بر آنها حاکم شده و شاید همین امر راه فیلمسازان معتبر سینمای ایران را به مسیری دیگر کشانده است.