Skip to main content
فهرست مقالات

(فرم هایی ساده، فضائی رنگین، ساختاری غنی) چونان نقاشی ایرانی

نویسنده:

(7 صفحه - از 50 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،ماتیس ،رنگ ،هنری ،هنری ماتیس ،زن ،نقاشی ایرانی ،فرانسه ،نور ،استاد ،طراحی ،پیکاسو ،ولامینک ،تکنیک ،مورو ،تابلوی بزرگ شبانهء پیکاسو ،کشف ،سالن پاریسی ملاقات ،فضائی رنگین ،ماتیس به کشف بزرگ ،مسافرت ،دخترش ،چونان نقاشی ،نمایشگاه بزرگ در موزهء هنر ،ماتیس هنرمندی ،ماتیس با ولامینک ،داخل آتلیه مورو ،کار ،نقاشی پراستعداد ،ماتیس اثر

خلاصه ماشینی:

"A. BOUGUEREAU یک هنرمند آکادمیک‌ بسیار مشهور در زمان خودش بود؛طراحی‌ بسیار زبردست و نقاشی بسیار ماهرکه‌ در نقاشی کردن«تروتمیز»از پیکره‌ها، استاد بود،سپس هنری ماتیس به مدرسه‌ هنرهای زیبا (beaux-arts) رفت،جائی که‌ یک نقاش پراستعدادتر و خوش‌قریحه‌تر از«بوگرو»وجود داشت:کوستا و مورو ṣ(GUSTAVE MOREAU) سرودخوان نزول‌ آخر قرن،نقاشی پراستعداد که رنگ را به‌ کل عالی به کار می‌گرفت و یک آموزگار و مدرس بزرگ بود. استاد بزرگ که باعث تعیین مسیر و تشویق چهار هنرمند خلاق زمان خود (سزان،گوگن،ون‌گوگ و سورا)شده بود می‌توانست همچنان مورد پیروی ماتیس، مانیون و فریز (friesz) قرار گیرد. این یک کشف تازه است:ماتیس، پوانتیلیسم را رها می‌کند و یک تکنیک‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) بسیار مؤثر را بکار می‌گیرد. اما با این همه،او به کار ادامه داد و حتی یک تکنیک تازه و انقلابی ابداع نمود: کاغذهای بریده شده،کلاژ کاغذهای رنگی‌ با فرمها و اندازه‌های مختلف و متنوع که‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) باعث خلق تابلوهای واقعی می‌شوند. در سال 1948،ماتیس راه دیگری پیش‌ گرفت:دکوراسیون کلیسای دمنیکن ونس‌ vence او برای این کلیسا،همه‌چیز را طراحی کرد:از اشیاء تزئینی مورد استفادهء کشیشها تا ویترای سرشار از نور و رنگهای درخشان. این تحول که در زندگی هنری ماتیس‌ آرام به نظر می‌آمد سرشار از انرژی و سرزندگی بود که با اختصاص جایزه‌ بزرگ بی‌ینال«ونیز»به او در سال 1950 خود را نشان داد؛همچنان که در نمایشگاه‌ بزرگ در موزهء هنر مدرن نیویورک در 1951 و در گشایش موزهء ماتیس در- cateau cambresis در سال 1952."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.