Skip to main content
فهرست مقالات

داستان مصور: یک اکسپرسیونیسم آمریکایی

مترجم:

(12 صفحه - از 36 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : داستان مصور، فیلم، اکسپرسیونیسم آمریکایی، سینما، داستان تصویری، داستانهای مصور و فیلمهای سینمایی، تأثیر داستان مصور بر نقاشی، هنرهای غیر بصری، هنرهای بصری و غیر بصری، شیوه بیانی داستان مصور

خلاصه ماشینی:

"اکسپرسیونیسم داستانهای‌ مصور کاملا وارد تناقضات میان آرزوهای‌ انسانی و شیوه زندگی که از سوی‌ تکنولوژی زمان بر او تحمیل می‌شود،شده (به تصویر صفحه مراجعه شود) است. در داستان مصور هیچ اثری از جذابیت‌ بصری هنر نقاشی دیده نمی‌شود:یک‌ داستان مصور«کمیک»،کاملا فاقد زیبایی‌ تزئینی بوده و تصاویر تنها کمک می‌کنند (به تصویر صفحه مراجعه شود) تا حالتی از ناخودآگاهی و بی‌واسطگی به‌ کلامها ببخشند. در این‌جا قصد ما بر آنست که داستان‌ تصویری را به‌عنوان یک فرم هنری که از ویژگیهای ذاتی خاصی برخوردار است، موردبررسی قرار دهیم؛ویژگیهایی چون‌ پویایی،نشاط،نوآوری،شیوه‌های‌ نمایشی چند تصویری،دیژز،زمان،تکه‌ تکه شدن و وجهه افراطی ویژگی خاصی که‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) داستان مصور را از هنرهای دیگر متمایز می‌سازد. هنر برای انجام چه کاری؟پاسخ‌ دادن به این سئوال کار چندان مشکلی‌ نیست:هنر برای احاطه بر واقعیت‌ حیرت‌آوری که ما در آن زندگی می‌کنیم و قابل رویت ساختن آن به شیوه بیانی‌ داستان مصور:سفینه‌ای ماه را فتح می‌کند ولی در کمال تعجب می‌بیند که قبایل دوران‌ نوسنگی در آن سکنی گزیده‌اند. تجربیاتی در زمینه هنر سکانسی از آنجا که در داستان تصویری پویایی‌ هنرهای بصری و غیر بصری درهم‌ می‌آمیزند،می‌توان گفت هنرمندانی که در این زمینه کار میکنند از شیوه بیانی‌ جدیدی برخوردار می‌باشند. «کرپاکس»در داستانهای مصور خود از پرداختن به‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جزئیات بیهوده پرهیز می‌کند در حالیکه‌ انجام چنین کاری در ساخت یک فیلم از محالات است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.