Skip to main content
فهرست مقالات

انتزاع مطلق از طبیعت و سیمای ویرانه های پاریس

مترجم:

(10 صفحه - از 182 تا 191)

کلید واژه های ماشینی : دستال، نقاشی، پاریس، رنگها، طبیعت، هنر، نیکلا دستال، طبیعت و سیمای ویرانه‌های پاریس، هنر نیکلا دستال در سال، مناظر

خلاصه ماشینی:

"از سال 1942 دستال نقاشی فیگوراتیو را که تنها چند اثر کمیاب از اولین سبک وی‌ در معرض خطر نابودی قرار نگرفت،کنار گذاشت و مجموعه‌ای از تابلوهای ضخیم‌ را که در آن فرمهای دراماتیک،تأثیرآور «گلابیهای زرد» (1953)،دوسلدرف، کلکسیون«اوالد رابرت زاپ». بی‌تردید،دوستی وی با براک از سال‌ 1944 کمک بسیاری در خلق آثارش به او نمود،براک به او آموخت که رنگها را با ظرافت و دقت بسیار به کار برد،باوجود (به تصویر صفحه مراجعه شود) «بامهای پاریس» (1950)،پاریس،موزه ملی‌ هنر مدرن. (به تصویر صفحه مراجعه شود) این نوآوری و ابتکار دستال در کاربرد عناصر اصلی و رنگ‌آمیزی شده از نظر تکنیکی زائیده تفکر و تصور خود اوست. از این گذر می‌توان به روابط متعدد موجود میان تکنیک دستال و پیروان مکتب‌ نبی Les nabis در تابلوی نخستین آنها که‌ بیانگر تصنع بود پی برد. دستال هرگز به یک شیوه اکتفا نمی‌کند و در فاصله سالهای 1951 و 1952 با شدت‌ و قوت بیشتری به هدف هنر خود توجه‌ می‌کند و تمایل دارد به آن جهتی منطقی‌ بدهد تا او را فراتر از آنچه که طی سالهای‌ گذشته به آن فکر نکرده بود،ببرد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) در سال 1951 برای من چنین نوشت: «خدا می‌داند چگونه،اما گمان می‌کنم به‌ سوی یک نقاشی روشنتر و رنگین‌تر گام بر می‌دارم و این امر مرا در وضعیت ناگواری‌ از اضطراب همیشگی قرار می‌دهد». دستال که عمیقا علاقمند مناظر انگلیسی قرن نوزده است کنستابل و ترنر را می‌ستاید و شیفتهء نقاشیهای کوچک‌ رنگ روغن ویستلر و سیکرت Sickert ، مناظر دیپ Dieppe و ساحل نورماند است‌ که به طرز خاصی سبک او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.