Skip to main content
فهرست مقالات

مدرنیسم که تقلیدی باشد مدرنیسم نیست

مصاحبه شونده:

(12 صفحه - از 224 تا 235)

کلید واژه های ماشینی : مدرنیسم، هنری، تجسمی، نقاشی، آموزش، دانشکده‌های هنری، اسلامی، هنرهای تجسمی ایران معاصر، هنرهای تجسمی معاصر ایران، هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ

خلاصه ماشینی: "جنابعالی نقش تکنولوژی در آموزش هنرهای تجسمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر من در جهانی که بیش‌از نیمی از امور روزمرهء مردم با ابزارهای مدرن انجام می‌شود و تکنولوژی بخش عمده‌ای از زندگی انسانها را احاطه‌ کرده است طبعا شاخه‌هایی از هنرهای تجسمی مثل: طراحی صنعتی-گرافیک و عکاسی و حتی مجسمه‌ سازی،بی‌نیاز از تکنولوژی نبوده و ضرورتا می‌بایست در برنامه‌های آموزشی،از ابزارهای جدید در بالا بردن کمیت و کیفیت محصولات هنری نیز،استفاده از تکنولوژی می‌تواند در رساناتر شدن و تفهیم بیشتر موضوع مؤثر واقع شود. نقش بی‌ینالها را در روند نقاشی،مجسمه‌ سازی،گرافیک و به‌طورکلی هنرهای تجسمی‌ معاصر ایران چگونه می‌بینید؟آیا برگزاری‌ بی‌ینالها می‌تواند جریان هنرهای تجسمی ما را متحول ساخته و باعث ارتقاء آن شود و یا برعکس، ممکن است باعث انحراف آن گردد؟ به اعتقاد بنده،برگزاری بی‌ینالها در کشور ما یک ضرورت غیرقابل انکار است زیرا جامعه‌ای که در حال رشد فرهنگی و هنری می‌باشد می‌بایست‌ جایگاهی برای ارائهء آثار هنری خود داشته باشد و بی‌ینال به دلیل فراگیر بودن و جامع بودن و دسترسی‌ همهء هنرمندان به آن برای عرضهء آثار خود،بهترین‌ موقعیت به‌شمار می‌رود. اما درهرحال،به‌طورکلی باید بگویم با توجه به اینکه هیچگونه نظارتی بر نحوهء آموزش در آموزشگاههای خصوصی نمی‌شود و نیز برنامه‌ای برای ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و آموزش عالی در دو دههء گذشته از سوی هیچ مقامی‌ پیشنهاد و ارائه نشده و نیز سرفصل دروس بازنگری‌ نشده است،لذا می‌شود گفت که وضع آموزش هنری‌ در کشور ما خوب نیست و حتی به تعبیری بسیار خراب است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.