Skip to main content
فهرست مقالات

ظهور نقاشی مدرن (قسمت اول)

نویسنده:

(12 صفحه - از 236 تا 247)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،هنر ،امپرسیونیسم ،سزان ،ظهور نقاشی مدرن ،سورا ،رنگ ،بصری ،صورتهای ،طبیعت ،امپرسیونیستی ،ادراک ،نور ،ژاپنی ،هنر مدرن ،واقعیت ،سبک ،جهان ،اروپایی ،تاریخ هنر ،احساسات ،دیدگاه ،تجربه ،تاریخ ،کار سزان تاثیر ،ذهنی ،آثار مقلدین سزان و هنرمندانی ،آثار ،حرکت ،هنری ژاپن

خلاصه ماشینی:

"ظهور نقاشی‌ مدرن‌ قسمت اول‌ مرتضی گودرزی (به تصویر صفحه مراجعه شود) زمینه‌های بروز هربرت رید می‌گوید:«هنر همواره‌ پرسشی زنده است که توسط حس بصری، از جهان مرئی پرسیده می‌شود و هنرمند فقط شخصی است که توانایی و علاقه آن را دارد که ادراک بصری خود را بصورتی‌ مادی مبدل کند. اما شاید بتوان گفت که در عصر جدید، «بودلر»،منتقد و شاعر فرانسوی، نخستین کسی بود که در نقدهای مختلف‌ ادبی و هنری خود،این سوال را در اذهان‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطرح ساخت که بالاتر از واقعیت عینی و محسوس،واقعیتی دیگر و فراعینی ممکن‌ است وجود داشته باشد که چشم و دست، فاقد توانایی درک و دریافت آنند. زیرا او معتقد بود که احساسات ذهنی فرد،همواره دچار آشفتگی است و بدون سازمان‌بندی‌ خطوط و رنگها که به اثر،وضوح و ثبات‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌بخشد،نمی‌توان دیدن خود را به‌ «هستی»درآورد. اما هرچند که سزان به مدد نظمی‌ عقلانی،سعی در ضبط واقعیتی داشت که‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمود ناپایدار را رفعت بخشد،«وان گوگ»، تاثیر نیروبخش عواطف را برای این هدف‌ به خدمت گرفت. (به تصویر صفحه مراجعه شود) وان گوگ،خصوصا،در نسخه‌برداری از باسمه‌های چوبی ژاپنی از رنگ و روغن‌ کمک گرفت و تلاش کرد که وجوه امتیاز هنری ژاپن را با این ابزار اروپایی مورد استفاده قرار دهد و حتی تا آنجا پیش رفت‌ که در طراحیهای خود از مرکب و قلم نی‌ متداول در آسیا استفاده کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.