Skip to main content
فهرست مقالات

چه حاصل از آن همه رنج و هنرنمایی؟ گوهری مهجور و کم نظیر از هنر نقاشی قرن سیزدهم هجری قمری ایران

گزارشگر:

(6 صفحه - از 44 تا 49)

خلاصه ماشینی:

"گوهری مهجور و کم‌نظیر از هنر نقاشی‌ قرن سیزدهم هجری قمری‌ ایران آیدین آغداشلو چه حاصل از آن،همه‌ رنج‌ و هنرنمایی؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) این نقاشی‌ اثری است در حد کمال شیوه دورانش‌ و اگر نگوئیم که مطلقا بی‌نظیر است، قطعا در میان تمامی تک چهره‌هایی که‌ از ناصر الدین شاه در قرن سیزدهم هجری قمری‌ نقاشی شده،کم‌نظیر است. بنابراین از سر شیفتگی یا اغراق نخواهد بود (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر این نقاشی را یکی از مهم‌ترین و استادانه‌ترین‌ و ظریف‌ترین نقاشی‌های رنگ روغنی‌ای بدانیم‌ که در قرن سیزدهم از چهره ناصر الدین شاه قاجار کار شده است و البته باید در خاطر داشته باشیم‌ که نمونه عکاسانه و رآلیستی بسیار پراهمیتی نیز -در آغاز قرن چهاردهم هجری-محمد غفاری‌ کمال الملک از صورت ناصر الدین شاه-که بر صندلی نشسته-کشیده است که فعلا در موزه‌ هنرهای معاصر تهران محفوظ است و در نوع خود کم‌نظیر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.