Skip to main content
فهرست مقالات

پیکر تراشی

مترجم:

نویسنده:

(12 صفحه - از 14 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : تراش، هنر، چوب، پیکره‌های، برنز، پیکرتراشی، مرمر، رومی، سنگ مرمر، عاج، خاک رس، مدل‌سازی، کنده‌کاری، ساخت، یونان، جنس سنگ مرمر، پیکر تراشی، پیکره‌های کوچک فلزی، رس، هنر پیکرتراشی، جنس چوب، شکل، مرمر جهت پیکرتراشی، برنز و سنگ مرمر، ابزار گوناگونی از جنس چوب، روم باستان، ویژگی‌های هنر پیکرتراشی، یونانی‌ها ویژگی‌های پیکرتراشی، سائیدگی بجای کنده‌کاری شکل، جنس خاک رس

خلاصه ماشینی: "SCULPTURE پیکر تراشی نوشته: CHARLESAVERY مترجم:رویا رحیمی (به تصویر صفحه مراجعه شود) SCULPTURE احیای تاریخ در قرن نوزدهم‌ بسیاری از هنرمندان را برانگیخت تا به ارزیابی مجدد کلیهء ابزار سنتی و کاربد انحصاری برنز یا مرمر جهت پیکرتراشی به شیوه‌ای اعلا پردازند. دامنهء پیکرتراشی مصر باستان از از ساختارهای‌ عظیم و جاودانی قطعه‌های سنگی نظیر پیکرهء ابو الهول شروع شده تا سنگ‌های یکپارچه و عظیم‌ گرانیت که اغلب بدلیل سختی سنگ با خراش و سائیدگی بجای کنده‌کاری شکل می‌یابند ادامه‌ یافته و پس از آن به پیکره‌های کوچک فلزی،گلی، و چوبی می‌رسد. بدین ترتیب هرآنچه که‌ از هنر آن دوران بدست آمده ساخته‌شده از خاک‌ رس و یا به شکل نقاشی بر روی ظروف سفالین‌ است در آن‌میان گلدان‌هایی برای نگهداری‌ خاکستر اموات و نیز مجسمه‌های کوچک و پیکره‌های نسبتا بزرگتری نیز دیده شده‌اند که‌ همگی از جنس خاک رس می‌باشند. در حالیکه هنر پیکرتراشی‌ همچنان به هنر معماری وابسته بود پیکره‌های دامنهء پیکرتراشی‌ مصر باستان‌ از ساختارهای عظیم و جاودانی‌ قطعه‌های سنگی‌ نظیر پیکرهء ابو الهول شروع شده‌ تا سنگ های یکپارچه و عظیم‌ گرانیت که اغلب بدلیل‌ سختی سنگ با خراش و سائیدگی‌ بجای کنده‌کاری شکل می‌یابند ادامه یافته‌ و پس از آن‌ به پیکره‌های کوچک فلزی، گلی،و چوبی می‌رسد پیکرهء لمید. عناصری چون چشم‌انداز و موادی که بطور طبیعی کهنه‌ و فرسوده شده بودند و نیز چوب،سنگ،و برنز که مور به‌ خواص ذاتی آنها واقف بوده و علاقه نشان می‌داد وی را تحت تاثیر خود قرار داده و بدین ترتیب او در کارش از آنها بهره می‌گرفت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.