Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده تاریخ هنر مدرن: از فوویسم تا کوبیسم از امپرسیونیسم تا سالهای هشتاد

مترجم:

(20 صفحه - از 38 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : کوبیسم ،هنر ،فوویسم ،پیکاسو ،هنر آبستره ،اکسپرسیونیسم ،نقاشی ،سبک ،اکسپرسیونیسم آلمان ،ماتیس ،چکیده تاریخ هنر مدرن ،براک ،فوتوریسم ،مکتب ،کوبیست ،تاءثیر ،پیکره‌تراشی ،اکسپرسیونیست ،فوویسم فرانسه و اکسپرسیونیسم آلمان ،سبک کوبیسم ،مکاتب فوویسم فرانسه و اکسپرسیونیسم ،مکتب کوبیسم ،Musee ،ظهور ،مکتب اکسپرسیونیسم ،کوبیسم و هنر آبستره ،پیدایش هنر آبستره ،نهضت اکسپرسیونیسم آلمان جایگاهی ویژه ،سبک کوبیسم و آبستره ،راه کوبیسم و اکسپرسیونیسم

خلاصه ماشینی:

"بعدها هنرمندان دیگری‌ چون«بوچونی» ṣ(Boccioni) «بالا» (Balla) «روسولو» ṣ(Russolo) «کارا» (Carra) و«سورینی» (Severini) نیز در این راه با او همراه می‌شوند، این نهضت بسیار پویا از نظر بازگشت قاطعانه‌ای‌ که به سوی دنیای مدرن،علمی و فنی دارد در نوع خود بی‌نظیر است،در حالیکه کوبیسم‌ همچنان بر روی موضوعات سنتی کار می‌کند و از هنرهای بدوی و اکسپرسیونیسم الهام می‌گیرد. در سال 1909، در مونیخ-یکی دیگر از مراکز اصلی هنر-به همت‌ «کاندینسکی»و«یاونسکی»گروه کوچکی، کاملا مستقل از گروه«پل»،موسوم به‌ (Neue Kunstlervereingug) تشکیل می‌شود که‌ خود را به گروه«سوار کار آبی» (Der blaue Reiter) می‌دهد که در سال 1911 توسط«کاندینسکی» در مونیخ به راه می‌افتد ولی این‌بار به اتفاق‌ «فرانس مارک»این دو هنرمندان در سال 1910 به‌ طور اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند و سال بعد، اولین نمایشگاه مشترک خود را برگذار می‌کنند. «لژه»و«دولونه» نیز به نوبه خود تنها به تثبیت یک سبک بدیع و اصیل اکتفا نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند از موضوعات دنیای شهری،مکانیکی،علمی هم، مانند فوتوریست‌های ایتالیایی الهام بگیرند،و برای این کار از موضوعات بسیار سنتی سبک‌ کوبیست فاصله می‌گیرند و«اپولینر»سبک دوایر رنگین«دولونه»و همسرش سونیا(که مدتهای‌ طولانی بعد از او به حیات خویش ادامه داد و با تمام استعداد درونی‌اش،این هنر رنگها را تا زمان‌ مرگش در سال 1979 ادامه می‌دهد)را «اورفیسم»(2) (Orphisme) نام می‌گذارد. de Greffer) و«نوینسون» (Nevinson) در رایج‌ ساختن مکتب«فوتوریسم»در انگلستان ناکام‌ می‌ماند و همچنین«ورتیسیم»(3) (Vorticisme) و«ویندهم لویز»که از دو سبک کوبیسم و آبستره‌ الهام گرفته است با آغاز جنگ چندان مورد استقبال (به تصویر صفحه مراجعه شود) Henri LAURENS BAUTEILLE ET VERRE,1918 62*34*21cm,Musee national d''art moderne,Paris قرار نمی‌گیرد و به عبارتی با یک نیمه شکست‌ روبرو می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.