Skip to main content
فهرست مقالات

چونان شعر، چونان موسیقی

نویسنده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،میر حسین موسوی ،هنر ،آثار میر حسین موسوی ،میر حسین موسوی هنرمندی ،انتزاعی ،مهندس میر حسین موسوی ،حسین موسوی با آثار نقاشی ،رنگ ،بازنمایی ،چونان موسیقی ،مادی ،خیال ،میر حسین موسوی با آثار ،چونان شعر ،شاعر ،فرم ،نمایش ،عالم خیال ،جهان ،فضای موسیقیایی هنر مشرق‌زمین ،آثار ،حوالی ،بازنمایی واقعیت بصری ،آثار نقاشی ،بازنمایی نیمه انتزاعی ،واقعیات ،هنر مشرق‌زمین ،وجه ،شاعر نقاشی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) چونان شعر،چونان موسیقی به بهانه برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و معماری‌ مهندس میر حسین موسوی در فرهنگسرای نیاوران-نیمه اول آذرماه 1379 مصطفی مهاجر (به تصویر صفحه مراجعه شود) کاندینسکی اظهار داشته بود چنانچه هنرمند نقاش بتواند به ورای واقعیات دنیای خارجی‌ سفر کند در آن صورت است که توانسته بر روح و روان تماشاگر تأثیر بگذارد. توجه به جنبه‌های ساختاری در نقاشی و سازماندهی فرم و رنگ-و نه تنها موضوع و مضمون و محتوا و معنای اثر-پیشتر در حوالی‌ نیمه قرن نوزدهم خود را نشان داده بود. در حوالی سال 1845 به هنگام تشکیل نمایشگاهی‌ از آثار نقاشی،شارل بودلر شاعر و نویسنده‌ فرانسوی در نخستین نوشته خود درباره‌ هنرهای تجسمی به تشریح یکی از تابلوهای‌ دولاکروا پرداخته و تذکر داده بود:«در این تابلو،ما با اوج کار دولاکروا،یعنی با یکی‌ از کاملترین نمونه‌های نبوغ در نقاشی روبرو هستیم. میر حسین موسوی در قطعات‌ موسیقیایی خود،نشان می‌دهد که یکی از شاعرترین نقاشان معاصر ایران است و ما را به‌ عالم خیال رهنمون می‌سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.