Skip to main content
فهرست مقالات

آثار روی کاغذ: آبرنگ و گواش

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 108 تا 114)

کلید واژه های ماشینی : رنگ ،آبرنگ ،کاغذ ،آب ،رنگیزه‌های ،آبرنگ و گواش ،روغن ،اسلوب ،چسب ،سده نوزدهم ،نقاشی ،قلم ،فهرست آبرنگ‌های وینزور و نیوتن ،سفید ،رنگ سفید ،رنگ سفید مات استفاده ،کاغذ هنگام خیس شدن ،نقاشی رنگ روغن ،گواش آبرنگی مات ،مات ،اثر ،رنگابه‌های نازک ،قلم‌موهای ،نقاشی آبرنگ استفاده ،رنگ خیس ،نور ،اثر وینزور و نیوتن ،رنگیزه در نقاشی رنگ ،آبرنگ استفاده ،آبرنگهای سده نوزدهم

خلاصه ماشینی:

"طی سده نوزدهم ساخت آبرنگ‌ برای رنگ‌سازان هنرمندان به یک‌ تجارب گسترده تبدیل شد و کمتر هنرمندی،از جمله ویلیام بلیک‌ (William Blake) (1827-1757)،خودش (به تصویر صفحه مراجعه شود) بچه خرگوش، اثر آلبرشت دورر; قلم و آبرنگ; 23*25 سانتیمتر (9*10 اینچ);1502; مجموعه گرافیک آلبرتینا،وین. آن وقت می‌شد رنگابه‌های نازک را با قلم‌موهای سموری نرم‌ و بزرگ به صورت لایه‌هایی متوالی کشید که‌ این کار اجازه می‌داد نور از میان لایه‌های رنگ‌ بگذرد و از روی کاغذ سفید منعکس شود و درخشندگی و تابناکی زیبایی را ایجاد کند. نمی‌توان‌ از سرب سفید،مهم‌ترین رنگیزه در نقاشی رنگ‌ روغن،با اطمینان خاطر در آبرنگ استفاده کرد چون وقتی در معرض هوا قرار گیرد تیره‌ جعبه رنگ خیس; گراووری از اواسط سده نوزدهم. جعبه‌های رنگ«خیس» که در سده نوزدهم ساخته می‌شدند تکه‌هایی از رنگ داشتند که‌ مواد رطوبت نگه‌داری چون گلیسیرین را به آنها اضافه می‌کردند; این کار زمان خشک شدن را طولانی‌ و از شکستگی جلوگیری می‌کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.