Skip to main content
فهرست مقالات

تصویرهای سوگنامه پرتنش: نگاهی به اکسپرسیونیسم انتزاعی امریکا و آثار «رابرت مادرول»

نویسنده:

(8 صفحه - از 118 تا 125)

کلید واژه های ماشینی : اکسپرسیونیسم انتزاعی امریکا و آثار ،نقاشی ،مادرول ،هنر ،تصویرهای سوگنامه پرتنش ،رنگ ،نگاه ،رابرت مادرول ،تاریخ هنر ،اصطلاح ،اصطلاح اکسپرسیونیسم انتزاعی ،آثار ،پرده ،هنر مادرول ،جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی ،مادرول در مجموعه سوگنامه‌های ،مضمون ،بیان آثار بعدی نقاش ،کارهای بزرگ مادرول ،اکسپرسیونیسم انتزاعی و انتزاع ،به اکسپرسیونیسم ،مراحل اکسپرسیونیسم انتزاعی ،نقاش در جنبش اکسپرسیونیسم ،آثار نقاشان جوان امریکایی ،هنر نقاشی به‌صورت نقاشی ،سطح سندانی شکل تیره ،مجموعه ،تاریخ هنر امریکا ،نقاشی‌های مادرول ،تلاش

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نگاهی به‌ اکسپرسیونیسم انتزاعی امریکا و آثار«رابرت مادرول» تصویرهای سوگنامه پرتنش رحمان احمدی ملکی در میان موج نقاشی بعد از جنگ جهانی‌ دوم در امریکا،روشی متداول و به بار آمده‌ بود که بسیاری از منتقدان و مفسران هنر،از آن به عناوین مختلف یاد می‌کردند،که از بین‌ عناوین فوق،عنوان«اکسپرسیونیسم انتزاعی»، شاخص‌تر و پذیرفته‌شده‌تر می‌نمود. از میان این گروه،چند نفری نسبت به افراد دیگر شناخته شده‌تر بودند،اما از جهتی دیگر، تلاش و فعالیت افراد فرعی و گمنامی را که در (به تصویر صفحه مراجعه شود) جهت شور و التهاب جنبش قرار گرفته و بر شدت آن دامن می‌زدند،نباید فراموش کرد؛ به خاطر همین شاید نتوان لیست و فهرست‌ شخصی کاملی را از هنرمندان دخیل در این جریان را ارائه داد. او با همه افراد گروه و هنرمندان هر دو گرایش، مراوده،تجربه‌آموزی و همکاری داشت و از شگردهای تجسمی و تصویری هر دو استفاده‌ می‌کرد؛بخاطر همین او را پلی بین هر دو گرایش‌ جنبش دانسته‌اند که این نقش را در سال‌های‌ بعد نیز در روند فعالیت‌ها و آثارش ایفا کرده و تقریبا بیشتر نقاشی‌های بزرگش را همچنان‌ به سبک تصویرگرایان انتزاعی کشیده است. این آثار،از جهت عدم تنوع فام‌های رنگی،در برابر کلاژها و نقاشی‌های پرآب و رنگ و تابناک‌ دهه‌های قبل نقاش قرار می‌گیرند؛و با آنکه فقط جنبه‌ای از کار هنرمند را تشکیل می‌دهند، باز حاوی اطلاعات بسیاری درباره نگرش و شیوه برخورد او به هنر نقاشی هستند. هنر مادرول بسیار شخصی ولی هنری است‌ که به طرز ماهرانه‌ای توانسته است بسیاری از شکاف‌های موجود بین اکسپرسیونیسم اولیه‌ و نقاشی میدانرنگ دهه هفتم را پر کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.