Skip to main content
فهرست مقالات

پست مدرنیسم (قسمت اول)

مترجم:

نویسنده:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی، پست، هنری، پست‌مدرنیسم، تصویر، آلمان، اکسپرسیونیسم، آثار، الیوا، شیوه

خلاصه ماشینی:

"این‌ درحالی بود که دیگر نیازی به محدود نمودن خود به‌ هنرهای«زیبا»یا«والا»نیز نداشت و در صورت لزوم‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود)مهارت‌ها و تکنیک‌های دیگر،و مواد و موضوعات‌ فرهنگی«کم‌ارزش‌تر»را نیز براحتی جذب می‌کرد. «کنت‌ ژوزف پانزا Giuseppe Panzza از شهر بیومو که یکی از برجسته‌ترین گردآورندگان آثار هنری مینیمال (Minimal) و پست مینیمال (Post-Minimal) بود این شیوه جدید را نوعی رجعت به گذشته در نظر می‌گرفت. احساس ناراحتی و پریشان‌حالی خاصی‌ که با مشاهده برخی آثار پست‌مدرن ایجاد می‌شد به‌ اتهاماتی نسبت به آن شیوه انجامید،تنها به‌دلیل آنکه‌ عاری از هرگونه مفهوم و منظور تاریخی بوده و اثر نهایی‌ صرفا با ربودن عناصر گوناگون از این سو و آن سو و کنار هم نهادن آنها با بدبینی و به شکل منفی‌بافانه،درواقع‌ سرهم‌بندی شده بود. او در«آورنده آب»(1981)بانمایش فردی که بشدت زیر فشار قرار دارد این سوال را پیش می‌کشد که چطور یک‌ نقاش جوان در کشور ایتالیا با یک چنین‌میراث غنی فرهنگی‌ امید دارد که با آثار باعظمت برجای‌مانده از روزگاران‌ گذشته که همواره در پیرامونش به چشم می‌خورند رقابت‌ نماید؟«کوکی»با تلاش و کوشش فراوان بر روی‌ سطوحی کار می‌کرد که تصاویر ذهنی آنها را از خودشان استنباط می‌نمود. به‌عنوان مثال پلکانی به سوی یکی‌ از آتلیه‌های قدیمی بالا رفته بود:«آیا این پلکان راهی‌ جهت صعود به محلی سرشار از لطف و موهبت الهی‌ است؟و یا نمایش پالت نقاشی از موضوعاتی است که به‌ کرات در آثار نقاشان بچشم می‌خورد و این درحالی است‌ که گاه آنها را بصورت پالت‌های بالدار به تصویر می‌کشیدند:«آیا این امید واهی به تعالی که از طریق هنر عرضه می‌گردد می‌تواند جایگزین اعتقادات دینی از دست‌رفته باشد؟»استودیوی آجری و بلااستفاده‌ای که‌ در اواخر دهه 1980 خریداری شده بارهاوبارها و در عکسهای بی‌شماری به نمایش درآمده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.