خلاصه ماشینی:
"سرچشمه زیبایی و صفای هنری (به تصویر صفحه مراجعه شود) سجاد شکیب هنرمند باید اهل درد باشد سمبولیزاسیون لزوما نباید همواره از طریق عناصر بیانی یا اجزاء ترکیبی انجام شود:چه بسا که کل فضای تصویر مظهر همان حقیقت واحدی واقع شود که بر هنرمند تجلی کرده است.
برای آنان که میخواهند در این باب بیندیشند طرح این پرسش لازم است که چرا در ایران و در دیگر اقالیم مشرق زمین،نقاشی در صورت مینیاتور ظهور یافته است؟مگر میان مینیاتور و هویت شرقی ما چه نسبتی است؟و آیا این هویت بعد از انقلاب اسلامی ایران باید نفی شود و یا آنکه این هویت جزئی لایتجزا از آن خویشتنی است که باید به آن بازگردیم؟ «سرو سرخسر»نشان از آزادگی بسیجی دارد و قلل کوهها از همان نوری روشنی گرفته است که بسیجی مسند آن است.
در اینجا نیز حجاب میان ظاهر و باطن شکسته است و آنچه حقیقتا وجود دارد اما از چشم ظاهربین پنهان است."