Skip to main content
فهرست مقالات

روزگاری نه چندان پیش از این

سخنران:

(4 صفحه - از 42 تا 45)

خلاصه ماشینی:

"این نوع پذیرش و تسلیم هم از همان نوع است که مثلا وقتی یک مدل لباس به بازار عرضه می‌شود به خاطر سیل بنیان‌کن آن(چون در متد نوین عرضه‌ و تقاضا در بازار برخلاف قدیم از این مسئله استفاده‌ می‌شود و درواقع از این به بعد روانشناسانه که برای قبولاندن‌ یک نوع کالا،رنگ،یا مدل یا هر چیز دیگر، به جای آنکه از آن نوع کالا به مقدار کم عرضه کرد و بازار را تشنه نگه داشت،به صورت بسیار گسترده‌ای آن نوع کالا در بازار عرضه‌ می‌شود و درواقع مخاطبین‌ و خریداران تسلیم آنچه که‌ در بازار موجود است شده و با آن اجبارا«همراهی» می‌کنند. -برای اینکه چیزی را که در گذشته‌ از دست داده‌ایم مجددا جلوی خود زنده کنیم و از این‌ زنده شده لذت ببریم-چیزی‌که آرزوی آنرا داریم که‌ بدست بیاوریم بر پهنه بوم و تابلو ببینیم-اما گاهی همه‌ این موارد ظاهرا ممکن است نباشند یا کمرنگ باشند و نیاز به یک تابلو نقاشی،صرفا یک«لذت بصری»باشد. بازتابهای دیگر هنری پرداخته‌اند اما من‌ می‌خواهم در پایان بحثم از این دنیای گسترده هنر و چشم‌اندازهای بسیار وسیع آن در حیطه تصویر و تصور (به تصویر صفحه مراجعه شود) و تجسم یک کلید به حضار محترم بدهم و آن اینکه اینهمه‌ هارمونی و فضا و موسیقی تصویری و تصویر موسیقی‌ که در زندگی نه‌چندان گذشته ما وجود داشته است مبتنی‌ بر نوعی ریاضیات بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.