خلاصه ماشینی:
"دوستی میگفت ظاهرا تنور نمایشگاههائی که در خارج از کشور برگزار میشوند گرم است و پر هیمه،اما کم و کیف این نمایشگاهها چگونه تعیین و ارزیابی میشود؟چرا همه چیز در پس پردهء مخفی کاری پنهان است؟چه دلیلی دارد این پشت پرده کار کردنها؟نمیدانم از چه چیز واهمه دارند که مسائلی مانند میزان پولهایی که در رابطه با این نمایشگاهها هزینه میشود و سیاستگذاری آنها و انتخاب کسانی که اعزام میشوند را پنهان میدارند؟من مانهام که چگونه 1l گسترش هنر ملی 2lمیتوان در پشت درهای بسته،نشست و برای هنر تجسمی معاصرمان تصمیم گرفت؟آیا اهداف برگزاری چنین نمایشگاههایی و اینکه قرار است در نهایت چه گلی به جمال هنرمندان هنر تجسمی کشور (خصوصا نقاشی)بزند معلوم است و مبرهن؟در حالیکه هنر و هنرمندان عرصهء تجسمی با هزار مشکل دست به گریبانند و نیازمند حداقل حمایتها و پشتیبانیها، چگونه میتوان به برگزاری نمایشگاههایی که بعضا هویت ما را هم در خارج از کشور زیر سؤال میبرند دلخوش بود؟ در راستای تفاهم و مفاهمه و گفتگو و گفتمان میان تمدن و فرهنگ و سرزمین گهرخیز ایران با فرهنگهای متنوع و پویا و گستردهء دیگران،عرضه و نمایش قدرتمند،آبرومند و مستمر آثار تجسمی معاصر ایران در خارج از مرزها و در عرصه جهانی شاید پیشتر از آن منطقهای و آسیائی و پیشتر از آن در کشورهای همسایه،کشورهای حوزه ایران قدیم،جوامع و کشورهای اسلامی کاری است لازم و شایسته،و حق مسلم هنرمندان حقیقی این رشته،که میبایست با طرح برنامهای مدون از طریق به کارگیری امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر نهادها و مراکز فرهنگی و غیر فرهنگی، نظیر بانکها و شهرداریها و..."