Skip to main content
فهرست مقالات

ساختار تجسمی

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 63 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،بوم ،رنگ ،هنری ،روغن ،چوب ،آستری ،گچ ،پس‌زمینه ،زمینه ،اروپا ،ایتالیایی ،تابلوی نقاشی تاریخ هنری اروپا ،سفید ،قرن هفدهم ،زمینه سفید با رنگ آستری ،فرایند ،استاد ،گچ بوم مورد استفاده ،روند ،اساتید هنر نقاشی در اروپا ،رنگ آستری ،زمینه کار و لایه‌های نقاشی ،تکنیک‌های ،کار ،زمینه‌کاری ،یادداشتهای ،آستر و زمینه‌کاری روغنی ،اثر ،استاد نقاش بر پهنای بوم

خلاصه ماشینی:

"فرآیند توسعه و گسترش فنی مربوط به قرن‌ بیستم به دو علت موردبحث قرار نخواهد گرفت:اول‌ این‌که مواد و تکنیک‌های گوناگون و متنوع در حال‌ حاضر به دلیل سهولت و سرعت ارتباطات به میزان فرایند استفاده از چوب به عنوان پس زمینه برای نخستین بار در سال 2000 از میلاد که روی تابوت‌ها را نقاشی می‌کردند متداول گردید. اگرچه، برای پس‌زمینه‌ها مواد گوناگونی از قبیل جرم،فلز و سنگ مورد استفاده قرار گرفت ولی مهمترین پس‌زمینه‌ مربوط به تاریخ پرده‌های نقاشی اروپا از چوب و بوم‌ بوده است. نقاشان شمالی از جمله ال شمیر El sheimer (1610-1578)نیز از این نوع‌ تخته‌شاسی استفاده می‌کردند در یادداشت‌ تئودوردی وین Theodor de Mayerne باقی‌ مانده از قرن هفدهم(کتابخانه انگلستان-لندن- سلوان (Brithish library london,slane ) (ام اس 2052)چگونگی نقاشی روی مس با روغن‌ شرح داده شده و در ضمن توضیح داده است‌ که کاربرد فلزاتی با سطوح صاف برای رنگهای‌ کلیدی،زمینه کار و لایه‌های نقاشی بسیار ضعیف‌ می‌باشد و قطع کوچک بسیاری از اینگونه کارها نمایانگر این واقعیت است که هنرمند از ورقهای‌ مسی کهنه با چاپ تیزابی و حکاکی شده استفاده‌ می‌کرده است. رنگ‌پردازی در زمینه کار نیز نقش بسیاری مهمی را در حسن اجرای کار ایفا می‌نماید:استفاده از رنگ سفید روشن برای زمینه‌کار مانند آثار نقاشان ایتالیایی و یا فلاندری عصر حاضر،فرایند بازتاب نور از میان‌ لایه‌های گوناگون را امکان‌پذیر ساخته و لذا به اثر هنری جلا و درخشندگی خاصی می‌بخشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.