Skip to main content
فهرست مقالات

مدرنها و دیگران: آبستره هندسی در دنیای پس از جنگ (قسمت چهارم)

مترجم:

نویسنده:

(3 صفحه - از 77 تا 79)

کلید واژه های ماشینی : هنر، آبستره هندسی، خصوص نقاشی‌های گنجینه ناپل عنوان، هنر آبستره، نمایشگاه بزرگ از خوان میرو، مدرن، گرایش هندسی هنر آبستره، آثار نقاشی گنجینه ناپل، خوان میرو، نقاشی گنجینه ناپل به ایران

خلاصه ماشینی: "در اصطلاح‌ «هنر انتزاعی» (اصطلاح‌ ابداعی«وان‌ دزبورگ») نوعی گرایش‌ به سوی ابهام‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) Auguste HERBIN:Vendredi 1,1951,huil sur toil,96*129 cm انگیزی زبانی دیده می‌شود که بعدها در نمونه‌های‌ دیگری چون عنوانی که برای نمایشگاهی از آثار هنر فراآبستره،در سالهای شصت،برگزیده می‌شود- «هنر واقعیت»-نیز دیده انتزاعی(کنگره) نامیدن هنر آبستره،نوعا برخاسته از هوشمندی‌ هنرمندان آبستره هندسی می‌باشد. در اینجا باید توجه داشت که هنر آبستره هندسی‌ پدیده‌ای است که بیشتر به قاره اروپا و شهر پاریس‌ تعلق دارد و در آمریکا تعداد هنرمندانی که در این‌ زمینه فعالیت می‌کنند از تعداد انگشتان دست فراتر نمی‌رود:«بارنت»،«نیومن»،«رینهارت»و«آلبرز»و بازماندگان«بوهوس»که واقعا از موج اکسپرسیونیسم‌ آبستره دور ماندند. همچنین«ریکاردو سسا»سفیر ایتالیا در ایران در خصوص ورود این مجموعه آثار به ایران‌ تصریح کرد:میراث فرهنگی هر کشور فقط به آن‌ کشور تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام مردم دنیا است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.