Skip to main content
فهرست مقالات

مجسمه و مجسمه سازی

مصاحبه شونده:

(10 صفحه - از 86 تا 95)

خلاصه ماشینی:

"نقش بی‌ینالها را در روند مجسمه‌سازی‌ معاصر ایران چگونه می‌بینید؟ آیا بی‌ینال می‌تواند جریان مجسمه‌سازی‌ یا به‌طور کلی هنرهای تجسمی ما را متحول‌ سازد و یا برعکس باعث انحراف آن می‌گردد؟ تکامل تاریخی روش آموزش عالی بخش‌های هنرهای‌ تجسمی،در گرو پژوهش متون علمی این هنرها و در (به تصویر صفحه مراجعه شود) راستای ارتقای نقاطقوت تئوریک و عملی آن می‌باشد. جایگاه هنرهای تجسمی معاصر ایران و خصوصا آثار مجسمه‌سازان معاصر ایران در صحنه جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ این رابطه به‌گونه‌ای حرکت متعالی را در عرصه‌ جهانی به وجود خواهد آورد مشروط بر اینکه شرایطی‌ فراهم شود که مجسمه‌سازان ما و هنرمندان هنرهای‌ تجسمی ما،بتوانند در فضایی مساعد به عرصه‌های جهانی‌ پای‌بگذارند و با ارائه هنر خلاق خود،بااصالت و رسالتی‌ که ویژه هنرمندان ایرانی است بدرخشند. کیفیت گزینش دانشجو در رشته هنر-و خصوصا در رشته مجسمه‌سازی چگونه باید باشد؟ به نظر من اگر در امر گزینش دانشجو برای رشته‌های‌ هنر نواقصی وجود داشته‌باشد که دارد؛بایستی با در نظر گرفتن کمیت‌ها که در خیل علاقمندان به این رشته‌ها در سراسر کشور احساس می‌شود،با یک برنامه‌ریزی اصولی، (به تصویر صفحه مراجعه شود) مسئله گزینش را تا سطح یک کیفیت مطلوب ارتقاء داد. مگر نه این است که گفته‌اند:«معلمی شغل انبیاء است؟» آیا می‌توانیم صاحب یک آموزش علمی در زمینه هنرهای تجسمی‌باشیم یا همچنان باید از الگوهای رایج پیروی کرد؟ اگر ما بخواهیم از این نظریه نه فقط همچون رویدادی‌ فکری،بلکه در مقام یک واقعیت زنده حرف بزنیم،متوجه‌ می‌شویم که ویژگی این دیدگاه را باید مایه رشد و اعتلای‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) هنر دانست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.