Skip to main content
فهرست مقالات

زبان نوین تصویر در طراحی معاصر

نویسنده:

(9 صفحه - از 121 تا 129)

کلید واژه های ماشینی : مجسمه ،بافت ،هنری ،فضا ،نقاشی ،تصویر در طراحی معاصر ،بصری ،مجسمه‌سازی ،کیفیت بصری بافت مواد ،فرم ،کیفیات بصری اثر هنری ،خط ،تجسمی ،کیفیت ،لامسه ،نور ،حرکت ،حرکت خط در فضا سطح ،کیفیت تصویری بافت رنگی ،شکل ،آثار ،کیفیات بصری ،استفاده از مواد رنگی ،نقاشی و مجسمه‌سازی ،نقاشان امپرسیونیست کیفیت تصویری ،عنصر ،ترکیبات ،تعریف ،زبان نوین تصویر ،کیفیت تصویری

خلاصه ماشینی:

"این تعبیر از فضا شکلی توپر،جامد و ایستا،در قالب‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سه بعدی از حجم و مجسمه ایجاد می‌کند که نمونهء آن در مجسمه‌های بسیاری است که تا اوایل سدهء بیستم در فرهنگ‌ غرب شاهد آن هستیم. شاید گفته شود روشی که‌ رودن برای آفریدن مجسمه‌ «متفکر»برگزیده است،اجازهء خلق شکل دیگری از حجم را نمی‌داده است،زیرا مجسمهء متفکر از طریق اضافه نمودن‌ تدریجی گل به آرماتور یا محور اصلی فلزی بوده است‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) که به شکل نهایی خود نزدیک گردیده است و سپس با مواد سخت‌تری مثل برنز ریخته‌گری شده است؛روشی که در مجسمه‌سازی به آن روش«غیرمستقیم»گفته می‌شود. امروزه نیز برخی از هنرمندان مدرن آثار هنری خود را در سطح یا حجم به‌نحوی ارائه می‌دهند که علاوه‌بر جنبه‌های بصری،از لحاظ نیروی لامسه نیز ارتباط را به‌ گونه‌ای دیگر برقرار می‌سازد و ممکن است یک اثر مجسمه‌سازی یا نقش‌برجسته به نحوی به وجود آید که (به تصویر صفحه مراجعه شود) کلا یا بخشی از آن از طریق نیروی لامسه قابل‌درک و فهم باشد. اما مهمترین تحول در هنرهای تجسمی که در زمینهء بافت اتفاق افتاد،مربوط به زمانی است که برای اولین‌ بار نقاشان مدرن از جمله«پابلوپیکاسو»19و«ژرژ براک»20علاوه‌بر استفاده از مواد رنگی مرسوم،اشیاء جدیدی را مانند سطوح کاغذ،روزنامه و تخته و دانه‌های‌ شن و غیره در ترکیبات نقاشی خود به کار گرفتند تا کیفیت‌ تصویری جدیدی را که طبیعتا با بیان تصویری تازه همراه‌ بود ارائه دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.